|
|
|
|---|---|
| Jag får upp detta meddelande när jag startar och stänger av bilen, är det någon som vet vad man kan göra åt det? Eller är det bara att byta oljetryckskontakten? Oljetryckslampan slocknar som den ska. Kan det vara glapp någonstans? | |
|
Jag fick upp samma medelande på min 750i nyligen när batterispänningen var dålig, så har du haft problem med batteriet kanske problemet kan ligga där? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| Ja felet uppstod efter vintern när bilen stått avställd. När jag hämtade ut den ur garaget så var batteriet helt tomt, och sedan dess har felet kommit från och till. Men vad ska man göra åt det då? Sensorn kan väl inte gå sönder pga dåligt med stöm? Även ABS lampan lyser lite då och då nu, inget av detta fanns före inställningen för vintern. | |
| Råkade ut för samma sak när bilen hade stått några dagar med dåligt laddat batteri. Körde en långtur sedan var problemet borta och har aldrig visat sig igen. Låg batterispänning kanske gör att checkcontorollen inte funkar som den ska? | |
| Råkade ut för detta EN gång i en fete bilkö utanför Wien...Hade stått o puttrat på tomgång på Autobahn hur länge som helst strax utanför stan o hade ont om bensin så ja stängde av motorn.Oljetrycks kontakten "hängde" sig så att ojelampan ej tändes när ja vred på tändningen igen o genast varna han för "oeldruck sensor"....Kan ju va så att om oljelampan EJ tänds vid start så varnar den????En tanke bara,för så var det i mitt fall!!Felet återkom dock aldrig mer i mitt fall.... | |
| Ja det verkar som att ganska många varit ute för detta, dock så har det försvunnit på de allra flesta, men det gör det inte på min. Kanske bara att låta BMW verkstaden plugga i datorn och kolla vad det kan vara? Då borde de ju se om det verkligen är sensorn som är defekt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.