|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad de har för billyft/ar eller möjligtvis smörjgrop? (Min bil behöver lite hjälp och den är låååg) mvh Stefan | |
| Ring dom vetja!! | |
|
Jo, jag ska, men tänkte om jag kunde utesluta vissa från "verkstäder att ringa" imorgon bitti... Tror inte bilen går upp på en traditionell 4-pelarlyft. Men man ska aldrig säga aldrig... |
|
|
Hade en 525 tds en gång som var sänkt knappa decimetern och Autosport bytte avgas på den så det lär nog gå. |
|
|
Det var lönlöst att ringa Autosport. Presenterade mig och min bil och sa att jag hade några problem som jag hoppades att de kunde hjälpa mig med. -Javisst, låt höra sa killen. Byte av växelväljarvajer (sitter fast) Byte av hjulet på ac-pumpen (kass, jätteglapp i slirbromsen)) Koll av oljepump (för säkerhets skull) Sen hann jag inte längre. Tänkte be dem byta stödlagret också om de ändå har bilen uppe. Men när han fick höra om hjulet på AC-pumpen och kontrollen av oljepumpen så hänvisade han mig till den stora BMW-firman i Malmö, svävande på målet så hade de helt plötsligt jätte-jätte-jättemycket att göra... Nåja, får väl fixa det själv då, eller köra till den andra verkstaden, om de nu vill ha med mig att göra. Tänkte bara att det kunde vara skönt och slippa för en gångs skull och kanske få det gjort medan man själv arbetar, då jag har några mil att pendla. Är de jobben så "obehagliga" måntro? Tycker det skulle vara relativt snabba jobb för en rutinerad verkstad. Men jag kan iofs förstå om de inte vill ta i pumphjulet, då de säkert inte alls sysslar med AC-frågor i övrigt. Men byte av växelväljarvajer och kolla oljepumpen... Växelväljarvajern är kanske rent djävlig att byta? Den måste ju iallafall justeras av nån som kan det, antar jag. Vågar man ringa till Autosport igen, en annan gång? mvh |
|
|
kan säga att kolla oljepumpen ej är ngt stor jobb iaf. måste varit ngt av det andre de ej ville dr amed. |
|
|
Ring Jarls i Hbg i stället (www.jarlsbilservice.com) eller han i Köpingebro som jag glömt namnet på just nu ( sök på "Köpingebro" så hittar du nog..) 130 på motorväg, en mänsklig rättighet!!! |
|
|
Kolla även med Åke Persson i Löderup. Sök på namnet så hittar du nummer etc :-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Tack, Löderup har jag numret till. Men jag ska ta en titt på vajern själv först i nån GDS-hall. Växellådan går genom växlarna som den skall iallafall, och det är ju skönt. Har fått koppla loss vajern från växelväljaren för att lura elektroniken så att man kan starta den fast att den ligger i drive. mvh Stefan |
|
|
Löderup var det jag menade ju ( vem hittar såå långt söderut...) kolla här: Länk 130 på motorväg, en mänsklig rättighet!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.