|
|
|
|---|---|
|
Jag får vibrationer i gaspedalen och bilen i ettan och tvåan när jag gasar iväg, även vid "snäll" körning. Känns som det är bak och på båda hjulen/i mitten. Förslag på vad det kan vara? | |
BMW540ia |
Antagligen knutkorset i kardanen, glapp eller mer eller mindre trasigt. Mycket vanligt förekommande när bilen är några år. |
|
Tack. Har du någon som helst aning om vad det kan kosta att laga? Tack. |
|
BMW540ia |
Vet tyvärr inte vad det kan kosta, men det är inte något stort jobb det där, kan ju räcka med att bara skruva ihop delarna som glappar. Om det är något större fel på kardanen så blir det ju dyrare, men det är det med största sannolikhet inte. Annars så kan ju vikten på kardanen behövas balanseras om. Börja ialla fall med att kolla knutkorset. |
|
Tack för hjälpen. Igår började det låter mycket under "bulan" vid baksätet och det visar sig att ett stödlager har gått sönder. En kille som tävlar med just min bil hörde det direkt när han körde. BMW Hackefors i Linköping tar 3.500 för att byta den samt hardy skivan. Jag slipper nog balansera om kardanen. För det ville BMW ha upp till 9.000. |
|
| Forum | BMW 5-Serien | Bakvagnsbussningar/silentblock eller bromsok slitna? | |
|
Läs forumet:Forum | BMW 5-Serien | Bakvagnsbussningar/silentblock eller bromsok slitna? så får du något mer omfattande svar! Gorand |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.