|
|
|
|---|---|
|
Min motor har börjat att banka/knacka,det låter som man slår med en hammare mot stål. Det är inte ventilerna dom ska jag fixa också Det här började tvärt, började helt plötsligt och har blivit lite värre, Idag såg jag att kontakten till lambdasonden hade lossnat, kan det ha något med det att göra, kan något allvarligt hända om den inte sitter fast? Förutom fel värden på besiktningen.Men besiktade bilen 4 april med bra värden,så den måste varit ihopkopplad då. Har parkat bilen tills jag ska till polarens garage. Har någon en aning om vad det kan vara? "det finns bara ett märke" | |
|
Följer "bankandet" motorvarvtalet eller bilens hastighet? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Motorvarvtalet, jag kan stå still och varva lite lätt. Och det låter som fan. "det finns bara ett märke" |
|
|
>Kristian Larsson< Var tog du vägen? Angående din fråga. Jag kan stå still och varva och det låter lika illa som när man kör, jag har provat att koppla ur när jag kör och det slutar att låta men det försvinner inte helt. Så det följer nog varvtalet Trodde att det var något´med drivningen först men det har jag konstaterat att det är det inte. "det finns bara ett märke" |
|
|
inget motorfäste som har släppt? |
|
|
<rawsezx> Har inte kollat det, men kan vara möjligt Men det låter liksom inne i motorn. Ska kolla fästena, har du något mer att föreslå. "det finns bara ett märke" |
|
| Vevlagren kanske är slut. Du har inga oljetrycksproblem? | |
|
Olje trycket är fullt normalt har inga problem alls med det. "det finns bara ett märke" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.