AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
934

Dragkrok

C-G
Vad bör det kosta att få en dragkrok (material + arbete) till en 320 touring av årsmodell -00?

Någon som prövat att montera själv?
Finns annat än BMW-original?
Utförlig monteringsanvisning?

En i Skåne
jag har monterat krok på min e46 själv kroken är inget problem ,men bmws pluggin elstats är inte kul, det to en dag att göra det.

dieselkungen
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Min far köpte en dragkrok från mekonomen till sin e36. Han satta dit den själv utan större problem. Till en toring fram till -99 så går en krok med fast kula på 2000:- och en med avtagbar kula på 3750:-. Jag vet inte om mekonomen har någon krok till din, men det borde de väl ha.

Reparationshandbok rekomenderas som monteringsanvisning. Med en sådan så kan man göra det mesta med bilen själv. Dom på svenska kan dock vara väldigt "luddiga" då det är någon jä.la humanist som översat den från engelska. Ibland är de helt obegripliga så att jag blir tvungen att hämta den på engelsak för att förstå.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Ja just ja. Som dieselkungen säger så måste även elsatsen köpas och kopplas in. En elsats går på mellan 400-2000:- beroende på om du har check-control eller ej.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Köpt ett Bosaldrag till min 528 E39 kostade 3500 med interface. monterade själv utan problem ,mycket bra passform (avtagbar krok, orginal täcklucka används)
Borde väl finns även till 3-serien??

Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.