|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet hur elvärmen i speglarna styrs? jag mätte att jag hade spänning även efter att jag hade slagit av elbakrutan och även efter att jag hade slagit av tändningen och sedan på den igen(med elbakrutan avslagen)! vad är det som styr av/påslag av värmen i speglarna, kan det vara ngt timer-styrt relä inblandat som går oberoende av om tändningen slås av? Mvh Micke t/ 328-96 520-92 B6 3,5-89 | |
|
Funkar nånting sånt på min 328-96 också, är också en undrande? MVH /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Tja! Har speglarna el-värme om man slår på värmen på bakrutan? Har inte tänkt på det tidigare... Mvh Tobias |
|
|
Jag tror att dessa slås på aut när temperaturen sjunker under c:a 5 grader //BS |
|
|
Enligt instruktionsboken slås eluppvärmningen på automatiskt under en viss yttertemp. Tändningen måste vara påslagen (läge II). Elbakrutan påverkar ej backspeglarna. /H |
|
|
Tackar för svaret!!! /Tobias |
|
|
Jag mätte spänningen vid speglarna och det var konstant spänning där, vare sig när tändningen var på eller då motorn var igång, jag skulle gissa att det är ngn givare som är inblandad i det hela och som det förmodligen är fel på. Jag har hittat en givare i höger bromsluftkanal(ser ut som ett stort knappcellsbatteri), motståndet i den var oändligt då jag mätte med en ohm-meter vilket inte kan vara riktigt, förmodligen så är givaren kaputt, jag vet dock inte om det är denna som styr värmen i speglarna? Jag ska förbi BMW idag och kolla vad givaren är till mm. återkommer med mer info... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.