|
|
|
|---|---|
|
Hej är det någon som vet felet min EMF lampa tändes och motorns effekt ströps och la sig i nödläget. När detta hände ställde jag bilen i ca:2 tim för att sedan köra bort och läsa av felkoderna. När jag startade bilen och skulle åka iväg så tändes aldrig lampan och effekten kom tillbaka och när jag kopplade in datorn så var det inga lagrade felkoder. Följande jobb jag gjort är rengjort spjällhus bytt alla tändelar BMW 735 :89 man. Tack på förhand. | |
|
Dålig laddning i batteriet, helt säkert! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Hej. det var inte laddnings lampan som lös utan motor lampan. den gula, och när den tänds menas att motorn stryps för att inte skada motorn när något inte är som det ska och då måste man koppla in en felsöknings dator för att se vad för felkoder man fått. Problemet jag fick var att lampan slocknade innan jag kopplade in datorn och är rädd att den tänds igen. mvh kronan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
kronan tobbz, Menar att du hade låg spänning i batteriet när bilen gick i nödprogram. Att bilen återgår till normal läge efter att tändningen varit avslaget är full normalt. Låg batterispänning är det vanligaste felet vid tillfälliga elektronikfel. då den kräver minst 12-12,5 Volt för att funka felfritt. ///MVH Hasso Länk |
|
Min lampa (gul som ser ut som en motor) har också tänts vid några tillfällen. Hade bilen inne häromdagen och dom hade ingen direkt feldiagnos utan dom pratade om att det kunde vara något med lambdasonderna. På måndag ska dom skifta kontakterna mellan höger och vänster och se om det hjälper. Bilen har gått som den ska hela tiden så det är inget märkbart fel men man blir ju ändå orolig när lampan tänds lite då och då. _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
| Jag kan instämma, samma har hänt när jag råkat ladda ur mitt batteri något. EML går in tills man startar om med kräm i batteriet igen. | |
|
ok dåligt med kräm i batteri eller laddning Min bil beter sig underligt när det är varmt också. Den klipper tändningen korta stunder under körning typ som om man drog bort tändkabeln från tändspolen i några sekunder och bara när det är varmt ute. Jag bytte då tändspolen och felet upphörde i ca 2 veckor sen kom felet tillbaka. Jag upptäkte idag att motorn saknar jordkablar mellan motor och jord. Det borde ju finnas? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.