|
|
|
|---|---|
eing9911 |
Jag håller på att byta ut den "lilla datorn" mot den stora. Jag har ca 25 kablar i kabelstammen och jag har spänningssatt pin 17 från pin 9 via en 5A säkring. När detta är gjort så står det PPPP i displayen på datorn, vilket inte verkar helt ovanligt tydligen. Jag har testat att starta bilen och tryckt på alla knappar som jag kan hitta. Efter alla dessa test sökte jag här på forumet och såg då att man tydligen behövde den "stora" GM boxen. När jag skulle se efter vilken jag hade så kunde jag bara konstatera att jag hittar ingen GM box i min 525:a. Den enda box jag har under baksätet är en ZV-module. Kan GM boxen sitta någon annastans eller sitter den inte på alla e-34:or? Skulle vara tacksam för ett svar. MVH Henrik |
|
Det kan vara jag som skrivit att stora GM boxen behövs men det verkar faktistk som flera stycken har lyckats utan stora GMboxen eller rent utav utan den helt och hållet? Lyser PPP klart och tydligt eller är det bara svag belysning? I vissa fall har folk fått dra någon extra strömkabel för att få igång den, själv drog jag kalbage enligt mitt mektips som du hittar här: Länk I mitt fall fungerade det utmärkt och då skall man tänka på att jag utgick i från en analog klock-lilla färddatorn-stora färddatorn sedan spaken och till slut yttertempmätaren, nu är alla funktioner igång och det är NICE! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
eing9911 |
Jag följde ditt mektips när jag satte in den. PPPP lyser klart och tydligt och om jag trycker in s/r knappen så blinkar det till lite grann. Nån som har nåt mer tips jag kan testa inna<n jag ger upp. Under baksätet kan jag inte hitta några "lösa" kablar som det ev. skulle gå koppla in någon GM box till heller. Jag har lite fler elektriska saker jag skulle behövt svar på men det enklaste skulle ha varit om man hade komplett elschema till bilen. Jag hittade ett på www.carsoft.ru men det var till årsmod -94 och det stämmer bevisligen inte överens med en från -90. Tex så är det inte samma typ av kontakter på hastihetsmätarhuset m.m. Vet nån om Check Control Modulen (CCM) skiljer mellan automat och manuella bilar. Jag har nämligen vart tvungen att byta hastighetsmätare och den kommer från en automat och bilen är manuell och den varnar hela tiden att det är något fel på automatlådan (som inte finns). Den varningen vill jag få bort om det går utan att byta instrument igen. Huuva! Det blev långt inlägg det här!!! MVH Henrik |
|
Har ingen lösning, men här har du lite kopplingsschema till 525 -90, se om det stämmer: Länk ------------------ Always Diesel |
|
karlerik |
Hej igen!! om jag nu inte får ordn. på mitt instrumentbräda ..hur långt upp i årsmodell kan man gå om jag vill köpa en ber. på skroten? Roger 525 -89 |
eing9911 |
ronte: Länken verkar inte fungera. Kan man nå den på nåt annat sätt? MVH Henrik |
|
Hmm, det är nog mellanslagen som tolkas lite märkligt. Prova denna: Länk Välj sedan wiring diagrams i sista rullningslisten så hoppas jag det fungerar. ------------------ Always Diesel |
|
|
Hej, Jag fick inte igång min direkt heller... Jag har inte stora GM boxen. Jag fick ta strömmen från radions elkabel istället då fungerade det. Lars |
|
eing9911 |
Har du någon GM box överhuvud taget, för det har inte jag . Jag har bara ZV modulen som tydligen är centrallåsstyrningen. MVH Henrik |
|
Ja, jag har en GM-box. När du bytte instrument använde du din gamla "kod-plug"? Lars |
|
|
Jag har haft exakt samma problem och löst det.. läs hur jag gjorde... :-) Länk MVH Richard.L |
|
eing9911 |
Nu funkar skiten!!! Skämt och sido! Det var för låg spänning bara. Jag kopplade från stereons + matning och vips så hoppade den igång. Sen var det ju "bara" att koppla in blinkersspaken och den var ju av fel modell såklart men med en avbitare och lite kabelskor så kommer man långt. Jag fick dock en kabel över och det enda som inte verkar fungera är visningen av hur långt bränslet skall räcka. Den pendlar mellan 33-34 mil konstant, oavsett hur mecket bränsle jag har. Rickar-Lundqvist: Jag har ju check controll på min bil så jag slapp kopa den där kodpluggen. (som tur var) MVH Henrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.