AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.890

Stenskott i rutan = spricka! =(

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Danne, tvivlar inte på dig! :o)

Jag har inte heller sett det på andra rutor (har iofs inte kolla så noga!), men på den rutan var det så!

Annars kan min teori om att BMW har skyddat sitt varumärke vara den tänkbara förklaringen till varför man hade tagit bort märket omsorgsfullt! (eller kanske jag fick andrasortering....?)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
En fråga bara till orignalfantasterna, köper ni även gummit till hjulen på bmw och hoppas på bmw-märkta goodyear?
Det blir lite löje över det hela när man inte kan tänka sig en glasruta från glasmästaren utan måste belasta försäkringen ytterligare genom att beställa rutan på BMW så de i sin tur ringer samme glasmästare som fixar rutan också tar BMW ut mer pengar för bytet. Resultatet är att samma ruta sitter på plats till en dyrare peng.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Kolla om detta kan vara till någon hjälp

Länk
jo
26
jole
320i Touring -01
Hej
Jag har också problem med stenskott i parti och minut. Jag åker till en firma i Märsta som lagar rutan. Jag tror att självrisken ligger på en 500-ing. Då repareras rutan och förhindrar att spricka drar iväg över rutan. Det blir inte helt osynligt men fungerar. De lagar upp till tre stenskott för en självrisk.
Jole
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
Tobias:Exakt när och var fick du stenskott?
Jag fick nämligen också stenskott igår på väg hem från BMW träffen! Märket: stor som en 50öring(gamla modellen) och en spricka runt halva den ca 5mm ifrån.Tror den kom farande från den mötande trafikens sida.(ca 15m mellan filerna)

M3-97
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Att laga stenskott brukar kosta en hundring i självrisk, att byta hela rutan tror jag de tar runt 1200 för (självrisk). Så fler än 3ggr kan man laga.
Men det går inte att laga om skottet har börjat dra iväg i en spricka, då får man byta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.