|
|
|
|---|---|
|
Tjena... Jag är sugen på en cabbe i sommar och tycker bmws E36 cab är schysst... Jag undrar om ni har några erfarenheter om 325 cab som ni vill dela med er?? Vad ska man se upp för?? Vad ska man kolla EXTRA noga på?? Vad brukar krongla?? Är det el-cab på alla E36 cabbar?? Tacksam för all tänkbar info... MVH Andreas | |
|
Förutom att kolla standard grejerna som bör kollas vid bilköp bör man definitivt vara nogrann med att kolla efter fuktskador på diverse ställen. Kolla så att mattorna bak, och under stolarna fram inte är fuktiga eller har spår efter fuktfläckar. Kolla i cablådan så att avrinningskanalerna inte är igensatta. Kolla i kofferten vid reservhjul. Kolla undersidan av dörrarna så att där inte finns spår av rost runt avrinningskanaler. kolla baksätesdynan (undersidan), om det finns mörka fläckar så har det förmodligen regnat in eller läckt in vatten någonstans. Vad jag vet så är det el-cab på alla e36 cabrios. Dock så finns det med full automatik (låser fast taket själv) och semi-auto där man själv får spänna fast taket med ett handtag. Vad jag vet är det inte vanligt att cab-mekaniken strejkar. Men prova forumets eminenta sökfunktion så hittar du säkert fler bra svar som kan hjälpa dig innan ditt köp. Lycka till, och ja det är grymt med Cabrio på sommaren |
|
Plumpen |
Phippi, vet du var det kan läcka in så att mattorna bak blir fuktiga? Jag har själv det problemet men jag har inte lyckats hitta felet. Vore jätte tacksam för svar. |
|
Min cabbe läckte in vid höger A-stolpe precis där taket går emot. Detta medförde att hela mattan på högersida blev våt, inklusive bakom förarsätet.... lite knepigt egentligen.. Det är helt enkelt bara å ta bort sätet, lister å lyfta på mattan.. känna efter med näven å börja spåra... Lycka till |
|
| Själv har jag en 328 cab och jag har inte några fel och tror inte det är så vanligt heller | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.