AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
372

E36 enda bilen i hela världen som har...

\\\M 325i ZENDER///
tittat lite i annonser på e36orna och ser att 80% av dom har rullat typ mellan 12-14 000(års mellan 92-96)?rullar e36 så lite eller har farbror "skruva bak"varit fram?

tittat på andra märken ett t ex s40 -98 9000mil?merca 99 7500mil?

vad beror d på?alla kan inte ha e36 som endast sommar bil lr?

FD,
///lila ljus\\\
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Mycket vanligt miltal på nyimporteade bilar från Tyskland....

Marcel
Min har rullat 21900mil, men det kan bero på det att den är svensk såld. Håller med dig att det är märkligt att alla importerade bilar har mellan 12, 14 som miltal.

Sommar bil? Snarare skruvad bil.
\\\M 325i ZENDER///
tyvärr verkar d vara så.........
men visst verkar d bara som om d rör sej om e36,i d stora hela?

FD,
///lila ljus\\\
Enligt min åsikt finns det ett stort utbud av bilar i Tyskland, och om jag skulle importera en så skulle jag välja en som gått under 15000 mil istället för en 27000-milare. Kan det inte vara fler som tänker så? Svenskar är ju livrädda för långmilare...
Marcel
oskar//

De ärliga lågmilare i Tyskland är inte så billiga som många tror. Däremot de bilar som har långamiltal säljs billigt. Det är då vi "svenskar" importerar de, drar ned mätaren (eller görs redan i Tyskland för ca 300:-) och säljer de för det dubbla priset. De flesta bilar i börsen ägs av folk som vill tjäna några slantar på de. Jag har kollat upp många av dessa bilar då ägaren till de bilarnar inte hat bilen längre än 2, 3 månader.
Jag är fullt medveten om att det finns en del människor som bara vill göra profit på att ta in och "justera" bilar till Sverige, men så finns det ju folk som ju tar in bilar för att använda dem, och då väljer man att ta in en ärlig lågmilare. Tvivlar inte på dina uppgifter om att nyimporterade bilar med lågt miltal som säljs direkt i väldigt många fall inte har rent mjöl i påsen...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Kryllar av 540 årsmod 94-95 som gått 14000 mil också. Aningen suspekt. Jag brukar resonera som så att om en bil har gått 25-30000 mil borde den rimligtvis vara välvårdad eftersom den klarat gå så långt?!

\\\M 325i ZENDER///
så med andra ord,man ska utgå att dom har rullat *2 lr?säger man 12 så menar man 24?

FD,
///lila ljus\\\
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Att generalisera och säga att kortmilare är skruvade är väl att ta i.
Många E36or har stått i garage under vinterhalvåren sen så hänger det ju lite på när bilen importerades, bilarna i sverige ruller i snitt kortare än tyskbilarna men självklart finns det tyska kortmilare.
Min är en 95:a och har rullat 14900. vilket ger ungefär 1800mil/år vilket är ganska normalt i Sverige.
Så lita mer på er instinkt och granska noga serviceböcker och kontrollera upp när/var och vid vilket miltal garantireparationerna är gjorda så hittar ni nog fina ex.
Om jag skulle leta efter en bil så skulle en privatimporterad som säljaren själv importerat för några år sedan locka, han har ju bevisligen inte tagit in den för vinstens skull och skall man äga bilen själv så imorterar man ju inget vrak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.