AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
612

Behöver hjälp med Baslådebygge i e36 coupé

Har ett Genesis Four Channel på 4*50 W i 4 ohm.
Två av kanalerna tas upp av framsystemet. De andra två tänkte jag bryggkoppla för att driva en DLS UR10 eller en UR12 i sluten låda.
Jag vet att det bästa är att bygga en bandpass-låda men det går ej bak i min bil pga ett väghållningsstag som går tvärs igenom bagageluckan.

Tror ni att mitt steg kommer att orka driva en UR10 eller en UR12 på ett bra sätt?

(¯`·.What would you do if you knew you could not fail?.·´¯)
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Jag har samma steg som du och har Infinity kappa 5,25" + 1" framsystem och Infinity kappa 5,25" koaxialer paralellkopplade på 2 kanaler + 1st 10" Infinity kappa 10" bas på dom två andra kanalerna bryggkopplat. Låter mycket bra, ingen distorsion vilket tyder på att steget orkar med. Jag tror att det funkar jättebra för dig att driva framsystem + UR10/UR12 på ditt steg. Ta hellre en 10" än 12" så kan du göra lådan mindre. Har du inte skidlucka så skall du vända basen bakåt för bästa ljudtryck.

Lycka till!
Okej, tack så mycket.
Men jag är ändå osäker på om steget orkar driva DLS UR10. Basen har en känslighet på 84 db vilket borde göra den ganska svårdriven, speciellt i.o.m. att jag funderar på att ha den i en sluten låda (p.g.a. utrymmesskäl).

Någon mer som vet något om DLS UR basar? Är de svårdrivna? orkar ett genesis Four channel med?
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Låter som det bästa alternativet är att köpa en bas som har högre känslighet och är anpassad att spela i små slutna lådor, dls basarna trivs väl bäst i portade lådor?
i och för sig tror jag att UR10 är mätt vid över hela frekvensomfånget och inte bara vid 1000 hz som många andra märken använder som referens för sina känlighetsmätningar. Det skulle i så fall betyda att UR10 egentligen har en känslighet på några db mer...
...eller lättare sagt många andra märken har några db mindre.

Ska åka till PM-Shopen och snacka med dom och höra vad dom säger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.