AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
833

Bensinmätar krångel

Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
De e så att min bensinmätare e lite knepig den går lite fram o tillbaks, kan inte riktigt bestämma sig.
Den välsar inte fram o tillbaks hela tiden fort utan långsamt går de upp och ner.. lite lurig e den.
Förslag ?!
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har samma problem med min E30. Lider inte så mycket av det, men det vore kul att veta vad det beror på och om man kan fixa det på nåt enkelt sätt!

__
Länk
Ciba11
Det kan vara skit i bränsle mätaren i tanken, prova med att ta ut den och rengöra med blåspistolen, tror att den sitter på höger sida bak under sätet, vrid medsols och därefter bara plocka up...lycka till

VD
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
tack för tipset.
ska testas.
Köppen
Det ska jag också testa genast =)
Köppen
Jag var tvungen att vrida min moturs, men av lås-systemet att döma går det åt båda hållen...
Men jag får bara upp anordningen ett par centimeter, sen tar nånting stopp... Är det nåt knep för att få upp den sista biten?
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Det är pumpen som tar stopp. Jag höll på som en idiot innan jag fattade det. Du måste skruva bort den från "locket" som du just har vridit bort. Sitter nå skruvar eller muttrar på ovansidan av locket. Skruva bort dom så skall du se att det löser sig.

Min tankmätare blev dock inte bättre av en rengöring.

OBS! Var försiktig med mätaren. Jag slet isär den och då gick resistanstrådarna innuti den av. Då funkar den inte alls sedan. Mina gick dock av längst ned så jag kunde korta av hela mätaren lite och löda fast dem igen.

Alltså: Det är svårt att få isär mätaren utan att skada den...

Min bil: Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Nej! Det var nog tvärt om... Det är nog mätaren som du skruvar bort från locket. Inte pumpen. Jag tror inte du behöver vrida bort det där locket i över huvud taget för att få ut mätaren...

Jag kommer inte ihåg riktigt, men det går iaf inte att få bort locket med pump och mätare på samma gång. Mätaren måste först skruvas bort.

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.