AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.859

Hur veta vilken motor

Tjenare.
Har en fråga vad gäller motorbetekningar. En kompis har ne 320-95:a som går väldigt bra. Den är importerad fårn tyskland med komplett M utrustning som kjolar, front inredning etc. De ska sitta en 320 motor i den alltså 2.0 liter sexan. Men frågan är om de gör det.

alla som kör den tycker den går väldigt bra. Jag tycker oxå den går väldigt bra efter att ah kört 328 -00 alltså e46 karossen så tycker jag skilnaden var markant om än någon. När jag drog ett race mot han i min nissan 200 med ca 180 hkr så var det itne stor skillnad, ajg tog in på honom men en 325:a drar jag...

Bilen skall enligt säljaren i tyskland vara orginal. Den är bortskrapad fårn emblem etc, men de ligger ett 320 emblev i handsfacket.

Men fårgan är nu finns det något sätt man kan kolla motortyp i den, Typ motorkod, nummer etc eller något sätt att kolla motorn? För är det en 320 har jag svårt att tro att dom skall kunna trimma den till att gå soppas som den gör. Säger itne att 320 är slöa orginal men så pigga bör dom itne vara....

tacksam för svar

Bilar jag ägt: Volvo 740,golf II cl, peugeot 405 mi16, nissan 200sx.
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Slå in chassienumret på följande sida: Länk

Mest troligt tycker jag iofs det verkar att någon bytt motorn utan att dokumentera. Du kanske kan kolla serienummer på styrboxen/chippet och återkomma med! Lycka till :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Kolla serienummret på stryboxen chippet? hm jo de kan jag göra,, Har dock aldrig ägt en bmw så vart sitter styrboxen på dom? nere vid högerfoten på passagerarsidan eller? Vad ska de stå om det är en 320

Länk
Marcel
Min är pigg som fan, jag drar alltid från arbetskollegans Merca 3,0 varje dag. hehe. Han påstår att min är trimmad men så är inte fallet.
Glömde en sak till, är det nån ide att kolla chassienummret? Ja menar ärmotorn bytt är ju knappast chassienumret ändrart elelr hur, snarare numret på motorn. har jag fel? kan man inte kolla motornnumret på något sätt.

Ett anant alternativ är ju att motorn är renoverad och samtidigt borrad till större, men de är lite långsökt kanske, Men att trimma en 320 så att den drar en 325 utan att de märks är nog svårt.

Hur skall en 320 gå ananrs, är den jämn i registret ellre har den en topp? Denna är väldigt jämn i registret.

Länk
ant
Chassinummret ska stå i regestreringsbeviset. Knappa in det på sidan nofx16 länkade till. De uppgifter som kommer upp där, bör reda ut dina funderingar.

==========
Länk
enligt chassienummret på sidan är det en 320.....dock en väldigt pigg 320, några andra förslag, motorkod? etc kasnke?

Länk
ant
Kolla om du kan hitta några beteckningar på motorblocket. Det kan ju vara så att originalmotorn har fått lämna plats för en M50B25 (325).

==========
Länk
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Hitta en 320/325 att dra med o jämför istället? lättaste sättet väl??
mvh Daniel

-------
"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Marcel
Freestyle//

Det som du beskriver, stämmer bra med en av mina vänners bil som har en 325i (E36) imp. Även den går hur bra som helst. Han går bättre än de flesta 325:or och bilar i samma klass. Även hans är original, men han har sportfilter, sportavgassystem m.m. Enligt en experts så höjer sportavgassystem prestanden med 7%. Så alla dessa små fix som filter och etc kan höja bilen prestand, dessutom om den är sänkt, så blir det mindre luft motstånd, då kommer bilen snabbare upp i hastighet.
mercel, bilen ahr orginal filter, orginal avgas och allting är orginal, att han med en orginal bil skall kunna dra en 325:a tycker jag e lite ksumt, skall kolla blocket i morn

Länk
Marcel
Omöjligt, den måste vara chipptrimmad eller nåt. Din vän vet, men han vill inte säga något till er andra;)
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>nofx16, tack för länken, där fick man lite vätskemängd-uppgifter o lite annat som man inte hade koll på=)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>nofx16, tack för länken, där fick man lite vätskemängd-uppgifter o lite annat som man inte hade koll på=)

Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
oj=(

Länk
Att ett sportavgas höjer prestandan med 7% är bara att glömma, det blir härligare ljud endast.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.