|
|
|
|---|---|
Ciba11 |
Hej! Vore tacksam om nån kunde hjälpa mig med inkopling av Biltemas fjärrstyrt billarm, har en 320i 92`E-36, har hört om c-låsenhet dit man skall koppla in Lås och öpning sladdar. På själva billarmet har jag en VIT(lås) och En Brun(stängnings) kabel. C-låsstyrenhet skall åxå finnas men Var?? Alla tips välkommnas.. Tack på Förhand MVH VD |
|
Menar du att styra larmet från bilens befintliga c-lås eller låsa/låsa upp bilen med Biltemas fjärr? Styrenheten sitter till höger bakom handskfacket. I en svart kontakt på denna hittar du följande 2,5 mm2 kablar: Vit kabel, låsning sker genom att momentant lägga plus på denna. Blå/grå kabel, öppning genom att momentant lägga plus på denna. OBS att du till 99% måste bryta upp kablarna och använda två reläer med växlande funktion för att bilens c-lås (med nyckeln) fortfarande skall funka, en ordentlig (avsäkrad) plusspänning behövs också för funktionen. Viktigt att du vet vad du gör för att inte äventyra styrenheten osv. Jag är inte säker på att Biltemas larm lämnar momentana signaler för låsning/upplåsning. Om det är styrning av larmet från bilens c-lås som du menar så tar du ut plusspänning på de kablar som nämns ovan. FP |
|
Ciba11 |
Hej folke Jag vill koppla in den så att jag med fjärrkontroll i första hand kan låsa respektive låsa upp bilen men samtidigt kunna, i fall om detta krävs, göra det med nyckel åxå. Som sagt det finns en VIT kabel som enligt Manualen är stängnings, och en BRUN som är till att låsa upp, därefter finns det en grön som är antenn (det är OK), och PLUS o Minus fler än så finns det inte.. Sorry om jag var otydlig tidigare, men jag hoppas att du är med den här gången.. MVH VD |
|
jag kopplade in mitt för inte så länge sedan..det är dock andra färger på sladdarna i biltemas c-lås..kommer inte ihåg om det e blå eller svart som är för den bruna sladden från larmet..kan kolla upp det tills imorron och ge dig en förklaring om du inte provat dig fram som jag gjorde..behövs bara 3 sockerbitar för d.. ;) har dock för mig att det e den blå.. får svar imorron eller senare ikväll om jag hinner.. :) Länk MVH Jonas |
|
Ciba11 |
Hej Jonas! Gärna--kolla upp det så får du återkomma----det är brottom hehe ha det gott VD |
|
De färger som jag menar är i bilen, inte på larmet, från 3-serien 91-96. Normalt krävs det växlande reläfunktion (tre kablar för resp låsa och låsa upp) för att funktionen med nyckel ska funka också, vilket är att rekommendera om fjärren skulle lägga av. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.