|
|
|
|---|---|
|
Jag är en tjej på 27 år som inte kan så jätte mycket om bilar. Har chansen att köpa en 518i-90 för 23000 kr. 23900 mil, besiktigad förra veckan u.a. kamrem bytt efter 22000 mil, Bytt vattenpump, bromsar fram, kvitto finns få klossar, olja + filter, luftfilter, fördelarlock+rotor, bränslefilter, tändstift. två ägare. Rostfri(säger han) förutom lite på luckan till tanken. Den är servad (den senaste gjorde han själv) Jag vill ha en bra bil som går bra några år och inte kräver mycket reparationer innan jag kan köpa nyare modell. Jag är van att köra BMW men det är Min första bil. Kan någon hjälpa mig att bestämma mig, jag är lite rädd för att bli lurad. Tack | |
| Tycker personligen att det låter som ett rimligt pris då ganska många delar är utbytta, men är övertygad om att du kna gå ned 1-2t. Bilen kommer att vara billig att fösäkra men förbrukningen är ganska hög (enligt egna uppfattningar åter igen). Att bilen dessutom haft två ägare är bra- sen skal det påpekas att bilar som är 13 år gamla Är rostiga även om detta kanske " inte syns", men dock inget man egentligen skall bry sig om...Sen skall man ju gå på känsla- känns det rätt så är det bara att slå till!Lycka till med köpet! | |
ormen |
det låter bra för det priset.... lyssna bara så att inte motorn låter som BIG BANG (ett djävulskt tickande)... annars är det en pålitlig kärra.. "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Hej Monika. Har en 518 -91. Den är tyst som tusan i kupen även i hög fart, bara lite vindbrus hörs. Jag vart paff över det. Sen soppaförbrukningen så körde jag mellan Stockholm o Sundsvall och den drog 0.77L/mil, otroligt tyckte jag pga av att jag stått på ganska bra. de brister man kan se efter är väl missljud från fram o bakvagn. Kolla så att allt i elväg funkar. Har sett att det tydligen som på min är ett vanligt fel. Annars en mycke bra bil. Lite kul att det ofta finns ett "M" emblem bak, många ger upp när dom ser det. Tur e väl det. Hoppas det är rätt bil för dig. BMW Såklart |
|
|
Det låter som ett OK pris, möjligen lite i överkant sett till milen, men å andra sidan så är mycket bytt och du får VÄLDIGT mycket bil för pengarna! Vet ej om det är till någon hjälp, men här kan du läsa en provkörningsraport jag har skrivit om just 518 E34: Länk Lycka till med köpet! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Jag äger en 518i -90 sen -94. Provstarta med kall motor, helst så den stått över natten. Det ska inte ticka högt mer än max tio sekunder, annars är de hydrauliska ventillyftarna slitna. Jag fick nyligen byta det på min, som gått ca 20.000 mil. Den lät illa i flera minuter. Ta reda på när oljan i växellådan och bakaxelklumpen byttes sist. Kolla också kopplingens skick, det kan börja bli dags vid det miltalet ev.( Kör på fyran i uppförsbacke ca 50 km/h och gasa sen fullt, ökar motorns varvtal men inte farten, är kopplingen slut.) När du slår på tändningen, kontrollera så att alla felindikeringslampor lyser, och att dom sen slocknar när du startat motorn. Och att generatorn laddar ok. Det kan nog vara värt att låta en auktoriserad BMW verkstad göra en kontroll av skicket på bilen, om du själv inte har så stor erfarenhet. Om ägaren inte har något att dölja, så går det säkert bra. Är allt ok, så får du mycket bil för pengarna. Lycka till. |
|
|
Jag har haft min 518i -90 i snart 3 år och den har gått 23000 mil nu. Bensinförbrukning, skatt och försäkring är ingenting att oroa sej för kostnadsmässigt utan du ska se upp me slitagedelar. Vid dom här miltalen har ja fått byta ut en hel del grejjer och det har inte varit gratis. Men verkar den schysst i bakvagn (bakvagnsbussningarna +dämpare) så e d ett helt ok pris. Bussningarna kan du lätt testa med att släppa upp kopplingen rätt fort åsså hör du om det "slår" i bakvagnen. Jag skulle aldrig sälja min under 30 000:- iaf kan ja då lugnt säga så är den inte speciellt rostig så tycker jag det är helt okej pris. //John B M W - Do I need to say more! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.