|
|
|
|---|---|
| Vindrutetorkarna går igång när som helst oberoende av i vilket läge spaken står. Har bytt ut vindrutetorkarspaken men det är likadant i alla fall. Har någon något annat förslag hur jag kan ätgärda det här felet. Var ska jag söka felet? | |
|
Det bör sitta ett relä för intervalltorkarna någonstans som kan krångla. Hade liknande problem själv en gång i tiden på en gammal 320 E21 och då var det relät. Vet inte var relät sitter på din bil men följ bara kabelstammen från spaken och bakåt då skall du hitta relät. Kan ev. sitta under panelen ovanför pedalerna någonstans. Vålkommen till forumet och lycka till! Mvh mackan |
|
| Jag vet inte om det är samma på e34 men på e28 sitter torkarrelät i säkringshållaren under huven, ett stort "dubbelrelä" som styr torkare/intervall och spolning (jag har ännu inte haft anledning att lokalisera det på min e34). | |
| På alla E34:or sitter relät till torkarna under baksätet. | |
|
Jag har en E36 (320i -94) med samma fel också! Torkarna går inte att stänga av. Måste rycka säkringen. Är det bara att byta styrboxen till det då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.