AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.062

läcker bensin!

har problem med bilen...när jag har mycket bensin i tanken så läcker det...t.ex. så tankade jag ca 55-56 liter idag och det läcker! inte jättemycket, men det blir ju kanske 1-2 liter som droppar ut över natten och det luktar rätt så mycket :(

problemet uppstår inte om man har mindre bensin i tanken, såsom 35-45 liter...

vet inte var problemet kan ligga...det läcker ju inte mycket, så jag undrar om det är hål i tanken eller om det läcker ifrån ngn slang/rör..bilen läckte bensin tidigare från överföringen från tanken till bränslerören som går under bilen, och dom är bytta..

det dumma är att man kan ju inte se ngt runtom tanken, allting sitter ju i vägen :) ser ut som att det runnit nerför tanken, jag kan dock inte se varifrån...är det svårt att komma till anslutningarna som går till/från tanken utan alltför svåra ingrepp?

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Kolla falsen runt tanken, där var det hål på min. Lätt att se om du får upp bilen på en lyft eller över en smörjgrop.
ormen
vanligt på E30... hål på tanken vid ingången av påfyllningsröret.... därför har jag sprutat ett antal burkar rostskydd på min när den var nyimporterad....

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
ormen
glömde... alltid full tank skall det vara!!! då rostar det inte innifrån....

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
EO
2
EOA
320 -88
323 -84
Hej Bmwfreaken
Jag är inne på min 6e bil i 3 serien varav 3 av dem hade bensinläcka. En av dem hade läckan som ormen förklarade.
Dom andra fick jag tyvärr ta ned tanken på. Ett digert arbete eftersom även kardanaxeln måste demonteras.
Det finns ett litet rör påsvetsat på tankens vänstra översida som går till inspektionsluckan. Det röret rostar sönder med påföljd att bensin kommer ut vid mycket bensin i tanken.

ok, får ta och hissa upp bilen så att jag kan se vad som står på...om det är hål i tanken så är det bara att byta tank då eller, för jag tror inte att jag ger mig på att svetsa i den...

EO
2
EOA
320 -88
323 -84
Byt tank är det enda rätta med tanke på det arbete som ligger bakom.Passa samtidigt på att kolla bromsröret som du då kommer åt. Det kan vara vanskligt att byta den om tanken är på plats.

ok!

förhoppningsvis kan jag kolla det på torsdag!

vad kostar en tank från skroten?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.