|
|
|
|---|---|
|
Tja! har nyss monterat på ett Pipercross filter med alu tratt på min 325,det blev en grym skillnad,klart kännbar,även fast jag inte hunnit sätta dit nån avskärmningsplåt!om den brölar nått mer vet jag inte,den låter så mycket för övrigt så men vid 6000 så vrålar det gott både frami o baki =) så ni andra som inte känner nån skillnad,antingen har ni ingen känsla för bilen o skillnader hur den går eller så är det nått annat???? D är fegt o släppa gasen! | |
Sammy Lundin |
var det ett vektorfilter? MAX power |
|
nä inte vecktor,fats med tratt utan vector konan D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Bjare.. Var nånstans köpte du ditt filter ? och är det samma filter man ska ha till 328i e-36. Har letat röven av mig efter ett PIPERCROSS filter till min pärla, men inte hittat. tack.. :) |
|
|
Under produkter och BMC finns det filter som verkar vara rätt bra kolla bara denna sida Länk Patrik L |
|
|
jag köpte mitt på DAlhems,fick dock meka iordning fastsättningen mellan luftmassemätaren o filtret själv,en polare som jobbar på feritta bockade o plerade ett rör,blev riktigt snyggt D är fegt o släppa gasen! |
|
|
satte i ett sport filter i orginal burken och ökade dimentionen på luftrören blev riktigt bra faktiskt för då sliper man värmeplåt //Robban |
|
|
MMM,men inte lika snyggt =P D är fegt o släppa gasen! |
|
Tony-Avesta |
Hej. Man måste ju komma ihåg vid disskusioner om luftfilter ger nån förbättring eller ej. Att det kan vara helt beroende på hur bra eller dåligt bilens ordinarie inluftsystem är konstruerat. Är det från början mycket bra, så blir heller inte förbättringen daramatisk, kanske uteblir eller t o m sämre med "fräna filtret" Är det rätt kasst original, ja då kan det bli ett skapligt lyft med bättre filter med bättre placering mm. Så att folk fått olika resultat och tycker olika kan ju ha sin förklaringar. MVH Tony BMW+SAAB=sant!! |
|
inluftsystem????hehe det var ett nytt skojsigt utryck!!!jag hävdar att ett annat filet som ersätter luftburk med till hörande avskärmnings plåt ska ge en efektökning,om så bara 0,5 hp,det är ju dock inte alla som känner av denna effektökning,om bilen går sämre så måste det ju vara nått annat fel??? iaf det är mins åikt grundat på det jag lärt mig o kan om färbrännings motorer! D är fegt o släppa gasen! |
|
Orson |
Sk sportluftfilter kan ge en effektvinst. Denna vinsten är dock mycket marginell, typ några hästkrafter. På en turbobil med bra avskärming och där filtret ges god kylning kan effektvinsten bli större. Dock knappast märkbar. I värsta fall får du tom en effektförlust pga av att filtret suger åt sig varmluft. Mitt tips: Köp ett sportluftfilter om du måste, men så tillvida du inte har en grym lösning på hur du ska filtrera bort värmen behåll luftburken och köp ett filter som passar dit. Med största sannolikhet kommer du inte att märka någon skillnad alls... Har jag vartfall inte gjort på någon av de turbobilar jag ägt och trimmat (240&740 Turbo samt audi s2) |
|
med K&Ns konfilter-kit så följer en slang som man drar ner under kofångarn för att dra in kallluft därifrån. Själva filtret monteras på samma plats som ordinarie luftburk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.