|
|
|
|---|---|
Ollis |
Nu är jag desperat!! Jag har sökt och annonserat efter en kontrollbox till insprutningen på min 325 TDS -93 utan den minsta framgång i över 3 månader, så nu hoppas jag att det finns nån som kan lyckas hitta en kontrollbox åt mig. Det måste ju finnas på tex nån skrot eller liknande i Tyskland? Kan inte ett enda ord tyska själv så för mig har det varit lönlöst att ens söka på tyska skrotar. Så jag erbjuder alltså 2000:- till den som kan hitta en box och även kanske hjälpa mig att få den hämtad eller skickad till Sverige om det behövs, jag betalar alltså boxen själv och DU får 2000 kronor!! Och så finns det självklart vissa krav som boxen måste uppfylla för att fungera i min bil som tex att den måste ha siffrorna 0281001201 som är ett bosch nummer, och den får inte komma ifrån en automat eller en bil med den orginalmonterade startspärr som kom nån gång i mitten på -95 års modell. Så ni som kan och vet, sätt igång och leta lite åt en mycket tacksam BMW ägare, jag skickar ett inlägg så fort det är nån som hittat något så att ni vet och inte behöver leta i onödan!! |
| Du har säkert själv kollat, om du inte har gjort det så kan du kolla www.bildelsbasen.se Den sidan består av ett flertal svenska bilskrotar sammankopplade i ett nätverk. Bara att söka på delen. | |
warbus |
Var sitter boxen?? vad styr den??? finns den inte att köpa på BMW? Lars H |
|
jag skickade ett mail till dig med några tipps, om ingen av dom har någon styrbox liggandes,hör av dig så kanske jag kan fixa fram en på annat håll. Maila mig isåfall privat! |
|
Ollis |
Visst finns den att köpa ny men den kostar 11.350:- jag hittade en med rätt bosch nummer och allt på en skrot men den hade startspärr så den gick inte att programmera om, och dom begärde 2300:- för den så då känns det fel att köpa en ny för 11.300:- Har sökt och ringt till många BMW handlare men har kammat noll överallt, Tyskland verkar vara den sista utvägen. Boxen sitter liksom bakom handskfacket men tas ut under motorhuven, min box har gått sönder pga att vatten har trängt in igenom locket eftersom tätningen har gått sönder. |
| Kan ingen laga den åt dig då. Det finns gott om duktigt folk som faktiskt kan sånt där. | |
|
Ollis! Utan att lova något som helst resultat, så kan jag åta mig att försöka laga boxen. Det brukar sitta en hel del kundspecifika kretsar som ej går att få tag på, men kanske oxå några standardkomponenter som går att byta vid behov. Om vattnet har förstört/utplånat komponentbeteckningar osv kan det vara svårt, eller om delar av kretskortet helt enkelt är borta pga vatten/elektrolys. Men ett försök kanske? FP |
|
mackan325 |
Hör med Tobbe på need for speed i malmö, han gör regelbundna resor till tyskland och hämtar delar. Har kontakt med tyska skrotar. Se BMWPOWER's sponsorer för kontakt info. |
Ollis |
Nu verkar det som om dom fått igång boxen!! Dom lämnade den till en ``hobby´´elektriker som tvättade bort oljan som dom sprutade på efter dom hade torkat upp boxen, eftersom oljan var ledande!?! Nu funkar allt utom km mätaren som fortfarande visar 666666 istället för körda km. Så tills vidare är läggs eftersökningen på is i väntan på svar ifrån bilverkstan angående programmeringen av kilometermätaren!! |
|
Vadå? Vem hade sprutat på olja i boxen, är bara nyfiken. Är ju ganska idiotiskt att göra så. Databussar är mkt känsliga för allt sånt. /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.