|
|
|
|---|---|
|
Jag har annonserat ut min 318is ett tag nu och har haft väldigt dålig respons på annonsen. Visserligen har den gått 18 400 mil, men den är fräsch och har de tillbehör jag tycker är viktigast, nämligen fungerande AC och sportstolar. Självfallet är bilen importerad från Tyskland för några år sen, men fram till jag köpte bilen så var serviceboken välstämplad. Nu har jag fört bok över varenda mil jag kört och skrivit upp varenda pinal jag bytt. Jag skrev 58 kkr i annonsen, men självfallet är det justerbart en bit. Hur långt ska man gå ner innan nån handlar? | |
|
c:a 50 000:- är nog mer realistiskt om du vill bli av med bilen. Pröva att annonsera på Länk och ladda upp en bra bild. Lycka till! PS. Tack för det trevliga reportaget om "Pilgrimsresan" i förra(??) Bayrisches blatt! DS. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Jag ska prova med blocket också. Tyvärr har jag inga bra bilder eftersom jag mest plåtar andras bilar. Sätter man ut bilen för 50 så tror folk att de får den för 40 och det vill jag inte vara med om. Kul att höra att du gillade reportaget! |
|
|
Vat precis vad du menar med 10 000kr prutar folket (precis sålt min bil). Och om man skriver Pok blir folk tjuriga och så får man ingen respons på annonsen alls. Folk i allmänhet gillar att pruta det stärker känslan av att ha gjort ett bra köp. Men testa med 53 000 kanske, och var ganska hård på telefonprutande. Jag skulle personligen inte ge 58 000 för en 318is. Kanske kanske om den var riktigt fin med exakt den utrustningen och färegen jag vill ha. Lycka till med försäljningen Testa annonsguiden.nu och bilannonser.se också kostar inget bara tiden det tar att lagga in annonsen |
|
|
men varför inte? om den går bra, rostfri o har all nödvändig utr o styling som behövs för att den ska va snygg? sånt kostar masser ov pengar o då har man ju rätt till o ta ut ett lite dyrare pris... eller? ja la ut min bil igår på börsen... |
|
|
michalo, "rätt att ta ut ett högre pris" är fel tänkt, du kan hoppas att någon är beredd att betala ett högre pris. Just 318is verkar generellt sett begäras väldigt mycket för, ofta mer än motsvarande 325! Dessutom börjar 323/328 komma ned rejält i pris vilket säkert gör att 58 KSEK för en 318is från 93 känns i mesta laget. Själv ser jag ASC+T som ett måste på en BMW vintertid. Ac är underförstått att det finns. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.