|
|
|
|---|---|
|
Läste om detta event på Länk Tycker det verkar vara ett mycket bra event, någon som ska dit eller har varit där tidigare? Söndagen verkar mest intressant...? Kanske inte så mycket bmw som kör men ferrari och lamborghini är inte fy skam heller =) Jag ska dit iaf! | |
|
Jag kan rekommendera ett besök där. Ställde ut min bil på förra årets "sportbilens dag" (som då var på Sviestad i Lkpg) och det var ett lyckat arrangemang. I år har de slagit ihop sportbilens dag och sportscar show så det borde vara ännu bättre. Som sagt, inte så mycket BMW men en hel del annat skoj. Tänk på: Sportbil => Fri entré :-) /Fredrik |
|
|
ok, man får väl ta en sväng till mantorp på söndag då =) verkar helt klart vara med en del tuffa bilar som kör. Sportbil... hmm räknas M3 som sportbil i deras ögon? verkar ju vara förköp på biljetter så det är ju bra att veta innan man åker. Får väl ringa o höra med dom. Nån annan bmwdriver här än jag som ska dit ?? vill inte vara ensam bmw bland alla ferrari och lamborghini =) |
|
| m3 var tydligen ingen sportbil i deras ögon om den inte var "kraftigt modifierad". Men det skulle komma en hel del bmw sa projektansvarige för detta evenemang. Så starta upp bmw´n och åk till mantorp på söndag!... | |
| någon som vet var man kan få tag på någon film från söndagens mantorp. såg att det var en röd stylad bil som hade kamera i sig och en fin fin 02:a som också hade det. | |
|
Pelle: Min M3 cab räknades iaf som sportbil förra året :-) /Fredrik |
|
|
Det är samtidigt tävlingen Sveriges Snabbaste Sportbil för er som missat det. I år som en RS bana. 200m rakt fram, runda en kon 180 grader och sedan slalombana tillbaka 200m och stanna i en kongård. Körs som paralellslalom med två startande samtidigt. Kval lördag, final på söndag. Vi syns där!/ Qvarnis |
|
|
Pelle// Brukar inte vara några problem att köpa biljett på plats. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Sportbilens dag förra året på Svistavanan i Linköping var klart sevärt tycker jag. Jag ska absolut försöka ta mig till Mantorp. | |
|
Tyvärr kunde jag inte åka dit i helgen :-( Vad missade jag? /Fredrik |
|
|
Fick precis reda på att en bekant totalkraschade sin Ferrari F355 på motorvägen utanför Mantorp. Tog guppen i vääääldigt hög hastighet. Bättre att hålla sig på banan - som tur var klarade han sig hyfsat. Ännu en Ferrari till bilhimlen som de kallar det hela på Länk Trevlig helg på er alla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.