|
|
|
|---|---|
|
Har upptäckt rost i främre hörnet på förardörrens insida samt på bakluckan i skarven mellan nedre delen och övre delen straxt under "528" emblemet. Det verkar som tätningen läckt in fukt med en rejäl rostblåsa som följd. Både hö och vä sida av luckan. Är det någon som har erfarenhet av BMWs inställning till försök att utnyttja garantin? Har varit till återförsäljaren som fotat och skrivit till generalagenten men han ville inte uttala sig alls om vad det skulle leda till. Kan tilläggas att bilen är svensksåld men vid ngr tillfällen tyvärr servad av icke märkesverkstad, kan detta göra att de försöker slingra sig? Tacksam för synpunkter av någon med erfarenhet! Björsa | |
|
Jag har rost på ett par ställen på bakluckan, samt på ett ställe på vänster bakskärm, vilket jag igår fick godkänt for rep på garantin. Även min bil är svensksåld, och några gånger servad hos icke-märkesverktad, men det gick tydligen bra ändå. Så förhoppningsvis är det inga problem, men man vet ju aldrig. /Micke 523i -96 |
|
|
Har hört att rostskyddsgarantin bara gäller när det har rostat hål i plåten. rono |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
fick helt ny baklucka på min importerade 525 tds touring -98 i veckan. lacken hade släppt in till plåten på insidan av bakluckan, så det syntes inte ens. bara ytrost, absolut inget hål! kostar mej inte en spänn, trots att sista två inspektionerna inte är gjorda på BMW. behöver jag tillägga att jag är mycket nöjd? Mvh Johan |
|
Det krävs inte genomrostning för att de skall ta det på garantin. På min bil räckte det iaf med mindre bubblor. /Micke 523i -96 |
|
| Lika dant med en 523-96 som min svärfar har. Ytrost på baklucke skarvarna. Ågärdades snabbt av BMW utan kostnad (hela bakluckan byttes). Tror att någon sorts förlängd garanti gäller i detta fall. | |
|
Jag har tagit del av era synpunkter vilket ger mig hopp om ett positivt besked från BMW! Tack. Det verkar inte som jag är direkt ensam om problemet med rost på bakluckan... Björsa |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är ju faktiskt en aning skrämmande att en bil som kostar runt 440.000 ny börjar rosta redan efter 4-5 år Har haft en Volvo 740- 87 22.000 mil mellan 1993-2000 den stog ute jämt men inte en rostgnutta någonstans. I och för sig sköter jag mina bilar kanske något bättre än medelbilisten. (det ska vara helt, rent och blankt)Och det finns ju nya bilar som är helgalvade som inte kostar 1/3 del av vad Bmw kostar. Hasso |
|
Har en 523 IA 97. Har varit hos den lokala återförsäljaren ,om rost på bakluckan och i nederkant på bägge framdörrarna. Även vid tanklocket har lacken rest sig. Verkar som det inte skulle vara några problem och få det fixat. LOAH |
|
|
Har en 540 -95,imp -01 och har hittat rost vid insteget på passargerarsidan kan det vara något rostskyddsgarantin täcker eller måste bilen vara nyare och svensksåld?? *Allt eller inget* |
|
|
Rostskyddsgarantin är väl bara 6år... tror att det blir knepigt efter den tiden, men försöka kan man ju alltid. /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.