AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.162

Varför kan jag inte nollställa trippmätaren på min 535 -91!

Hej!
Hittade hit efter ett inslag i trafikmagasinet och jag är IMPONERAD! Har själv hållt på och skruva på mina BMW:ar under åren och sökt info på nätet men det värkade som om jag hittade bästa stället hemma i svedala... Två problem redan lösta!
Men ett återstår! JAg kan inte nollställa trippmätaren på min 535 E34 -91. Trycker jag in knappen på instrumentpanelen händer INGET! Dock fungerar den som den skall vad gäller mätning av sträcka. Vad göra någon?

MVH

JBM
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
känns knappen som den ska? inget glapp i sidled?
Jadå! Jag tror nog man kan säga att knappen känns OK! Jag har tittar runt här lite och sett en del svar på liknande problem, bla konding byte på kretskortet. Ska prova att byta språk också så jag får se om check knappen uppför sig väl. Har mina misstankar efter diverse beskrivningar här. Vad jag minns så är den OK dock.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
jbm: Fungerar den en gång efter nollställning (batteriet av) och sedan fungerar den inte fler gånger?
I såfall är det samma problem som jag har på min 730.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
har för mig att vid ett liknande fenomen på en 525:a så hade någon tryckt för hårt på knappen så att kretskortet spruckit där knappen skulle påverka
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har samma problem på min E34 535 -91..händer inget alls när jag trycker in knappen..men den känns okej iaf när man trycker på den.

//Roffa

-----
Länk
530IA-93
Jag hade samma på min. Jag tog bort gummit och tryckte och den fungerade perfekt. Satt tillbaka gummit och nu utan problem.

(BMW EN BIL ATT TRIVAS I)
Jag har lyckats ändra språk utan problem så den knappen funkar men inte kan jag nolla tripmätarn inte! Tog bort gummit/plasten också utan någon framgång heller... Ska prova att nolla billen genom att ta bort batterispänningen... Sen åker panelen UR! *Grrrrr*
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Ja på min funkar det att byta språk också..verkar vara nåt bängel med kretskortet eller kondensatorer..

/Roffa

-----
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.