|
|
|
|---|---|
|
Tjena på er! Är lite kräsen vad det gäller bromsar! Tycker inte det är något riktigt bett i mina bromsar! Har bytt skivor och belägg idag.. gjorde stor skillnad men är inte riktigt nöjd ändå! Vad ska man göra som nästa ingrepp? Bromsvätskan ska vara bytt för inte så länge sedan... Reparation av huvudclindern, kan det ge något? Har funderat på stålunsbundnaslangar! Märks det något på original bromsar? Hur pass bra ska bromsarna ta på 325 E30? Skulle vilja ha bromsar som är jämförbara med en 535 E34:a! | |
| Kan även tilllägga att bromsarna tar bra, men pedalen känns svampig vid hårdare in bromsning! Vill ha riktigt bett i bromsarna, alltså stenhård pedal! | |
|
Det tar lite tid innan de tar till 100% behöver slitas in ju... Har du köpt orginal? |
|
| Japp... hade planer på någe värre, men de blev original iaf! | |
|
Stålomspunnet kan göra lite för pedalkänslan. Tycker att du ska prova med ett bromsvätskebyte och en ordentlig luftning. Kan göra underverk! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
Bmw ludde |
Byt till bremboskivor och belägg, då får du se på bromsvärkan. |
|
Har du ruggat av beläggen med en rasp innan du monterade dom.Gör man inte detta "kan" beläggen bli blanka och greppar på så vis inte så hårt. |
|
|
Bmwludde(lr nån): Bremboskivorna som Mekonomen säljer , Brembo Max art02-09539076, är de bättre än original BMW? De kostar 824:- styck, original kostar väl lika mycket? mvh doffe |
|
| De va brembo från mekonomen som jag köpte! Ska ge mig på byte av bromsvätska imorrn... får se om de gör någe underverk! | |
|
Jag bytte huvudcylinder till en större från e28 535, passar rakt av. svampigheten försvann Länk |
|
Bmw ludde |
doffe kostar de inte mer ? "har hört att de ska vara bra" har ingen egen erfarenhet |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.