AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
702

Någon som har mpeg filmen som TV4 visade i morse ? M3 på E4:an 300 Kmh !

tracinglords
Som sagt, vet inte om filmen är ny el. ganmmal... skulle bara vilja se den i sin helhet. Filmen är filmad innifrån kupén på en M3:a och det går FORT !
Heter no_fake.mpg (tror jag).

Tack !
Ko
663
Koffe
320iC -93
Finns i sin helhet på Länk Filen heter no_fake_m3_speedrun, och fooort går det! En stackars fågel hinner precis undan =)

//Koffe
sportsbmw
Har inte tv4 lagt ut en relaterad länk till själva nyheten, tror det. Det går inte bara fort, det går jävligt fort!

/ Rickard!

/// BMW RULES ///
Ko
663
Koffe
320iC -93
Fooort = jävligt fort ju =)

//Koffe
tracinglords
...en får tacke !

Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Synd de inte har samma fart på servern :(
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Länk

325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,
Det är ju ganska uppenbart, om man läser Aftonbladets artikel här ovan, att skribenten Petra Axlund aldrig kört fortare än 70... 1)-"det går så fort att föraren ibland TVINGAS ligga i vänster körfält för att inte köra av vägen. - Klart som fan man skär en kurva så, man måste ju räta ut vägen för bra tid!!
2)Att han ligger i farter över 300.- Har någon sagt att det skulle gå så fort? Har nån klockat någon sträcka på filmen? eller har de tittat på mätaren, som går till 280? Är det nån som kört en 3.0 över 300? (utan typ turbo,lustgas? Skriva kan de ju inte......

Men ok, visst är det helt galet att göra något sånt här, älgskyltar är inte bara souvenirer till Tyskarna.... MVH

Philip
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Philip: skrev till aftonbladet och fråga dessa frågor samt la ut fakta hur det verkligen gick till.

Fick svar från robert collin:

"Jag tror att chauffören har enm del kompisar, som hör av sig. Kanske är
någon av dem han själv..
r"

Skumma e va dom e! Klart över 300 låter bättre än 260. Men fattar dom inte att 260 är en djävla fart bara det.
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Den här Robert Collin tror en himla massa. Jag trodde journalister baserade sitt arbete på primär- eller sekundärdata inte en massa ihopsnickrade teorier och slutsatser i fikarummet.

Kanske även Carl-Ingemar Perlstad är inblandad i deras slutsats om att bilen körde i minst 300km/h!

Mvh
Carsten
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Skitsamma hur fort de gick...
Han såg ut å ha kul iallafall...

//Cosmos
Söker 520 eller 528 E28!!!
Marquez
Halloj, någon som har en annan länk än Magenta. Någon(Dataansvarige på jobbet) har tagit bort filmen från min dator.

PS: Bilen finns nu i Gällivare och går fortfarande som ett skott...men nästa sommar kommer tiden att ligga på 11 blankt ;)

Mackan
"johan"
En vass lotus omega ska viss ta den gällande tiden med marginal. den som lever får se
Har inte lyckats att få se den ännu, har varit inne på magenta, aftonbladet, tv4, men den går inte att se. Någon som har den, eller vet någon annan länk/sida.

Om du har ICQ så kan jag skicka den till dig... Min UIN är: 38486555

Mvh Tobbe
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Tobias: Du får jätte gärna skicka den till mig oxå

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.