|
|
|
|---|---|
|
Min 523 -98 rycker och ryker kraftigt efter ett par tryck på bromspedalen. Fenomenet uppkommer även då bilen är stillastående och bromspedalen trycks in ett par gånger. Bromsen låter bubbligt när den trycks in och servoverkan försvinner. Nu till min frågor: 1. Får jag in olja från bromservon i motorn? 2. Är det farligt att köra försiktig med detta fel över helgen? 3. Är det kostsamt att fixa? Tack på förhand kära forum, Kalle | |
netz |
1.Ja 2.Du har en krets kvar så länge det finns olja i behållaren om du måste köra ta det mycket lungt.Risken är väl att du lägger rena Londondimman över vägen när du har bromsat.:-) och jag tror inte katalysatorerna mår så bra av oljeröken. 3.Packningssats till huvudcylindern går väl ett par hundra.om man gör det själv. smidigast är att byta cylindern kostar väl en tusing eller så Lufta systemet ordentligt efter rep. Att det låter bubbligt tyder på att oljan till den trasiga kretsen är slut i behållaren,som är tvådelad,det kan finnas olja kvar i ett av dom två facken.fyll på. V-12= 12 rätt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.