AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
859

Tv spärr på e39?

An
27
Andy94
540IA -97
Någon som vet hur man ska göra för att kunna ha på tv`n samtitigt som man kör i en e39-97??

Mvh. Andreas.

Robsarve
kolla under "gör-det-själv"!

Har dock inte lyckats göra det på min trots flera försök...
tja, jag följde tipset i gör-det-själv spalten........ funkar utmärkt....

V8 rockar fett!
Assyrian
Spärren på tv är borttagen men bilden rullar när man börjar köra, någon som har haft det problemet? Eller har ni perfekt bild även när ni kör?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Att ha en perfekt bild när man kör kräver väldigt bra mottagningsförhållanden. Det räcker ju att stå still med perfekt bild och sedan bara rulla någon meter framåt för att kvaliteten ska förändras. Anledningen är tekniken hur signalerna sänds ut och det finns några trådar som beskriver detta mer i detalj så det är bara att söka i forumet.

BMWCS #5157
Länk
nja, jag har själv inte så bra bild/ingen bild alls när jag kör, men vad jag har förstått så hänger det på vart antennen är monterad. Har för mig att på vissa som t ex min sitter den i bakre kofångaren.......

V8 rockar fett!
Antennen för TV-mottagaren sitter i bakrutan. Även med perfekt mottagning/antenn så blir det problem så fort bilen rör sig, bl.a pga reflexer från närliggande föremål, skog och byggnader. Detta är normalt och inget att göra åt tyvärr. Med den lilla bildskärmen som sitter i bilarna kan man få hyfsat resultat om man befinner sig i stora öppna släta landskap, om bilden synkar och inte rullar osv. Med större skärm kommer felen att dominera mera och det blir onjutbar bild.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.