AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.563

Värde 635 Csi

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hej!
Jag har svårt att bedöma värdet på dessa modeller. M modellerna förstår jag är värd kring 100.000.-, men hur är det med vanliga Csi?

Har kollat på en 85a som var väldigt fin. Importerad för tre år sedan från Tyskland, dokumentation saknades. 23.000 mil enligt mätaren, kändes bra i motor och låda, mycket fin inredning och näst intill rostfri. Bilen hade M-technic paket med kjolar. 17 tums radial.

Vad skulle ni anse den vara värd?
fina 633or av 70tals modell kan kosta ca 30 000:- ( BMW Kristianstad...)

Vanliga 635or i bra skick rost fri och komplett borde ju ligga på ca 50 000-60 000:- kan man tycka, svårt då bilarna numera är entusiast bilar och är man torsk på en 635 så betalar man vad köparen begär...
Det är nog mera skick än årsmodell och miltal som gäller numera på 635orna
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Jag håller med Gasar-Magnus här. 50 000-60 000:- tycker jag är rimligt för ett fint exemplar. Men som vanligt är det marknaden som sätter priset. Jag skulle inte kunna tänka mig att sälja min bil under 100 000:- om jag inte var i ett stort pengabehov. Jag ställer då hellre in bilen i ett gararge och kör med den några gånger per år. Pengar är ju bara papperslappar.

Dokumentation tycker inte jag är så viktigt på en så gammal bil med så vanlig motor. Det är bättre att titta på skicket, speciellt rosten. Skulle motorn vara sliten är det ju bara att byta ut den.

6 serien tillverkades i hela 86 000 exemplar så det borde finnas många fina exemplar kvar fortfarande.
Da
124
Dando
M535 -87
745IA -84
Hej undrar lite vad ni tror en 635 -84 (fräsch, några skavanker) med sportskinn m.m. står i ??
/Daniel
Da
124
Dando
M535 -87
745IA -84
Gått en bit över 20000 strecket bör tilläggas
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Någonstans mellan 15-80 000:- Omöjligt att säga utan att ha sett bilen...
Vad säger ni andra om en 83:a rostfri. beige skinn 218hk getrag med ettan neråt går klockrent orginallack lite nermattad m-front o vinge..
Vad skulle ni andra värdera en sån till?
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
35 000 - 45 000:- skulle jag gissa på med din beskrivning.. Är den "helt rostfri", som du påstår, kanske den skulle kunna vara värd några kronor till för rätt köpare.

Återigen, omöjligt att säga utan att ha sett bilen...
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
finns ingen bil som är helt rostfri!! det uttrycket används lite för ofta och fel!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Tobbelito: 50000 -60000:- kanske något billigare om säljaren är desperat. Sedan spelar förståss mil och dokumentation in en del. En odokumenterad bil bör hamna under 50´ kanske närmare 40´. En väldokumenterad bil tycker jag kan få kosta närmare 60´, kanske något mer om den har ganska låga mil dvs 12-15000 mil.

/Fredrik
Självklart är väll inte bilen helt rostfri men närpå... inget på karosseri underrede osv osv... bromsskivorna är lite rostiga.
Den har rullat 18´ om jag inte minns fel men motorn går tokfint.. har alldrig hört en m30 låta så bra som den gör.. servicebok finns men den har blivit blöt en gång i tiden så sidorna är igenklistrade tyvär....
Jag tycker inte en servicebok är värd dem pengarna du anger.... Inte på en sådan gammal bil iaf... Utan där tycker jag att bilen svarar för sig själv.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Nja, jag tänkte inte bara på servicebok, Jag kanske skulle ha förtydligat mig lite. Jag tänkte mer på att alla eller nästan alla besiktningspapper finns med tillsammans med kvitton från verkstadsbesök, så man kan se vad som gjorts och när, vad det har kostat osv. När jag menade dokumentation menade jag en pärm full med papper som man kan sitta och gotta sig åt i höstmörkret typ.

Jag har en sådan pärm till min bil med i princip "alla" papper sedan -91 + anteckningar om vad som bör göras vid något tillfälle osv. I och med att jag vill spara bilen länge så är de där papprena värda ca:10000 faktiskt. Det vore otroligt tråkigt om de inte fanns. De understryker att en omtanke om bilen funnits, åtminstone sedan ägarbytet -91. Jag fyller självklart på dokumentationen själv och har beställt lite papper från vägverket.

Fast jag kanske är lite dokumentationsnörd, vad vet jag.

/Fredrik
Ja. Lite för fäst i papper, kanske. ;) Jag har en mapp med papper som täcker hela bilens liv i Sverige. En del saker som man har köpt har man ju inte kvitto på av olika anledningar. Hur skall det då värderas? Som noll och ingenting? Om jag hade köpt alla delar med kvitto så hade jag för länge sedan saxat utför ruinens brant. Om jag skall sälja den någon gång, så räknar jag med att köparen på ett vettigt vis kan granska och värdera bilen. I och för sig så finns det tyvärr på tok för många så kallade experter som tror att de är stjärnor på att köpa bil.

Det är ju bara att undersöka bilen. Klarar man inte det bör man definitivt inte köpa en gammal bil utan en ny istället. (:

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
Da
124
Dando
M535 -87
745IA -84
Kan bara hålla med J.Lindgren!!

När de gäller så här gamla bilar så måste man klara av att kotrollera bilen skick själv. Klart de är kul att höra att bilen är påkostad men de märks ju fort om den är de eller inte.

/Daniel
Bilen är importerad 03 tror jag.. Kommer knappt ihåg vilka papper som finns. har kanske kört 200 mil med den på 1½år. Står o vilar sött i garaget tills jag har råd med en omlack o lite pimpigare fälgar :) Har ingen tanke på att sälja den men det är alltid intressant o höra lite... Jag är iaf fruktansvärt nöjd med kombinationen av 218hk 6:an o "dogleg-lådan" med ettan neråt.. Går riktigt bra.
Måste tilläga var o provade en M6:a med 3,6 liters m5 6:an i sommras som jag var sugen på men blev fan besviken tyckte det skilljde alldeles för lite på min 635:a o den...
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Verkar som man kan hitta en vanlig 635:a i bra skick för runt 50'

Tobbelito, jag är fortfarande förundrad över hur du kan tycka att det var så lite skillnad? Den går ju ungefär som din M5. Tittade du på hastighetsmätaren ? =) Eller är din 635:a kanske trimmad?

//Daniel
Dannemann: Jag vet faktiskt inte.. Kan vara som så att jag kört för många snabba bilar innan jag for dit, Känslan jag fick var jusst att skilnaden var för liten.. Men kan ju så här i efterhand säga att M5:an går ju bättre än min 635:a.. :) Vad har du för et o bredd på dina 19" FÄLGAR? Fö skall du åka på e24 träffen i sommar? Vi kanske skulle styra upp det lite o köra tillsammans?
Hoppas bara jag hinner blir klar med den tills dess.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.