AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
599

Kan man inte få ha något ifred ??

no
245
nos
540iA Touring -99
Jaha nu var det min tur igen, när tanten skulle till skolan idag så hadde det hänt.
Vår m-tech vinge hadde "trillat" bort. Sen att det var stora repor och bulor efter en skruvmejsel kan man undra över?? Nu undrar jag vem som köper stulna grejer, den finns säkert mängder av stöldgods på BMWbörsen. Men när man köper en sak så kollar i alla fall jag upp lite om den. Eftersom jag vet hur det känns att bli bestulen så vill jag inte köpa stöldgods. Men det kanske bara är jag .....
Vingen kostar 5955kr hos BMW + att bakluckan och båda sidorna måste lackeras tack vare stora repor av skruvmejslen. Nu har jag bilen helförsäkrad men det är inte alla som har det. Hur fan tänker packet?? Oj vilken fin vinge !! om jag snor den så kan jag få en stor spruta med knark .... skit i ägaren han är säkert rik. Men nu är jag inte rik, jag läser och tar lån från CSN.
Nu har jag bestämt mig för att sälja bilen, jag har inte råd med att betala självrisk till försäkringsbolag hela tiden. Det är andra gången på ett år som jag har inbrott i bilen.
FINNS DET INGEN MORAL ??!!!
Är det bara jag och Powerkjell som har osis att bli bestulna eller är det fler?
Spöstraff och stening skulle vara straffet på stöld!!
Hur ska man hindra att man blir bestulen på sin vinge, jag har larm och hela faderullan men FAAAN vad jag är arg.
I Kallinge i blekinge så blev ett gäng trötta på alla inbrott så de gick och partulerade, de fick tag på en lite knarkare med skruvmejsel i näven. De startade MOTORSÅGEN !! och skrämde han lite, killen blev rädd. Men nu så sover jag på nätterna och har inte råd att ha ett larmat garage.
Suck fy fan vad trött jag blir ........

Nos 325iM -89
sportsbmw
Fruktansvärt tråkigt det soom har hänt, den svenska avundsjukan är den värsta. Jag förstår inte hur man kan köpa stulna grejer och sätta på bilen, då blir det ju ingen äkthet i det som man kör, om ni förstår vad jag menar, det måste ju kännas bättre och kunna sätta sig i en bil / eller sätta saker på bilen som man själv har sparat ihop pengar till, då är det ju mitt! Men det finns såna som inte har någon skam i kroppen utan bara tänker på egen vinnings skull, och bryr sig inte om vilken skada som åsakas och vilka personer som drabbas.
Tyvärr så verkar det ju vara så att vi själva får ta lagen i egna händer, och hålla dräggen borta från våra pärlor, men om vi nu gör detta så är det ju ändå vi som blir tvugna att stå med mössan i handen efter vi har spöat upp jävlarna som MISSHANDLAT våra pärlor och ber så mycket om ursäkt till pappa blå och till dräggen som åsakat skadan, det är ju patetiskt....men man kanske skulle kunna sköta det lite snyggt.....utan pappa blå.......

Man blir ju förbannad av att bara läsa ett sådant här inlägg, jag kan kan bara inte föreställa mig hur jag skulle bli om det skulle hända mig, det vill nog inte den/dom som gör det på min bil heller! Peppar peppar.....

Skärp till er och håll era fingrar borta från det som inte är erat!

/ Rickard!

/// BMW RULES ///
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Kan inte annat än instämma... Jag är lite fundersam på vad puckona tänker med, om man inte har pengar kan frestelsen att ta något för att tjäna på det bli vissa övermäktig, men om dom vilket gud förbjude, skulle bli bestulna så kommer det säkerligen ta hus i helvete. Jag är ingen förespråkare av "medborgargarden" men bevisligen funkar det bättre än polisen minst sagt bristfälliga agerande. På en gata i vår stad Ludvika var det mycket bus på kvällarna vilket fick diverse garage och butiksägare att patrulera kvarteret kvälls och natte tid och vips så var det lugnt igen... Ska ett rättssamhälle behöva funka så här?

För att sammanfatta så är den enda slutsats jag kan dra att man ska ha medborgargarden som håller ordning i kvarteren. Tråkigt men sant

// Henke Bleifuss
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
FY FAN SÄGER JAG. Jag vet lite hur det känns så jag kan med kraft säga att jag lider med dig...

Jag vägrar förstå hur någon kan känna stolthet över att köra en bil som helt eller delvis består av stulna delar. Andra personers ägodelar. Stulna från personer som jobbat för att köpa dem. Lika illa eller ännu värre är att genom brott sko sig och låta uttrycka sin välgång med den fina BMW'n... Tyvärr är ju BMW'n en enkel fasad utåt, att man är framgångsrik. Därför eftersträvar mångfalden kriminella otyg våra bilar och tyvärr får vi lida för deras åtsträvanden att nå sin framgång. Jag kommer aldrig (tror jag) misshandla någon "för att lära denne någon en läxa". Nej, hellre då att gripa och överlämna till Polisen. Genom gripandet kommer jag använda det våld som krävs, samt mer än gärna hitta vassa föremål - då blir det grövre brott och högre straff... Okej småglin som bara börjat treva sig in på den kriminella banan ger jag gärna ett kok stryk och ringer deras föräldrar istället... då hjälper man kanske både dem och samhället.

Nos, var bor Du?

///Kjell

no
245
nos
540iA Touring -99
Jag läser i Halmstad. Kommer från Blekinge, i en småstad, där man inte ens behöver låsa bilen.......

Nos 325iM -89
Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Håller med det värsta som finns är personer som inte kan skilja på mitt och ditt!
Jag förstår din situation precis, jag är i ungefär samma läge. Går i skolan på dagarna jobbar på kvällar och helger för att kunna utrusta min BMW som jag vill.
Som tur e så har jag klarat mig från stölder hittills, men om det händer mig så kommer jag att bli så arg så jag vet inte vad jag gör.
Tyvärr kommer det nog alltid att finnas typer som inte bryr sig om att det dom köper är stulet.
Jag bryr mig i alla fall.

MVH bmwdriver
318is 1988
BMWCS#4324
BeeMWe playboy
Jag undrar fortfarande när det ska komma billarm som gör bilen strömförande när någon bryter sig in eller tar någon exteriör...

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Visst är det åt h-e att man inte får ha bilen i fred. Min 330 har klarat sig i snart fyra månader, men mintidigare 320 -94 fick backspegeln förstörd av någon nattvandrare för ett par år sedan. I början på 90-talet ägde jag en 318 -88 i superskick som en kreativ besökare på den förfärliga vattenfestivalen "dekorerade" med sprayfärg i guld. Det gick att vaxa bort, men s-n vad arg jag var!

Apropå medborgargardet i Kallinge. Jag är uppvuxen där, men bor i Stockholm sedan många år. Det visade sig att killarna med motorsåg var hyfsat kriminellt belastade själva och numera håller polisen ögonen på dem. Inget för Kallinge att vara stolt över med andra ord.
no
245
nos
540iA Touring -99
Ingen i halland som har blivit erbjuden att köpa en diamantsvart m-tech vinge ??

Nos 325iM -89
no
245
nos
540iA Touring -99
Ingen i halland som har blivit erbjuden att köpa en diamantsvart m-tech vinge ??

Nos 325iM -89
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
FY FAN för alla idioter som inte kan skilja på ditt och mitt. Tack och lov har min BMW (än så länge?) fått vara ifred. Men min gamla Golf 16V måste varit j-vligt intressant för packet. Jag hade ingen synlig stereo i den + avtagbar front och heller aldrig lösa grejer liggandes i bilen. Första gången bilen blev besökt hade någon klåparjävel pajat båda låskolvarna på bilen utan att kunna öppna. Men likförbannat var jag ju tvungen att fixa dessa och under tiden klättra in och genom bagageluckan. Genom en bekant bilmekaniker kunde jag ordna ihop grejerna billigt. Men låt oss säga att jag varit en person med tummen mitt i näven och utan kontakter, då hade denna "lilla incident" kostat mig nya lås och nycklar till hela bilen alt. självrisk på 2000kr.
Efter denna händelse monterade jag larm på bilen. Tror ni det hjälpte, nejdå! En vinternatt för två år sedan gick larmet igång, men försent, det fanns ingen i närheten. En annan(?) klåparj-vel hade öppnat dörren med hjälp av en skruvmejsel (hur tänker jag inte berätta för att inte ge någon idiot några ideér), larmet gick när dörren öppnades. Hur trög får man bli? Öppna dörren på en larmad bil?! Men skadan var redan skedd. En tredje och sista gång plockade en ny(?) klåparjävel ut ena sidorutan där bak. Klättrade in och öppnade dörren... Denna gång fick jag köpa ny list till rutan och få hjälp med monteringen utav denna. Jag känner mig lyckligt lottad trots allt som kan skruva själv, hade jag inte kunnat det hade det blivit 3x2000kr i självrisk på ett halvår! Nu klarade jag på under 700kr för incidenterna (ex. larm).
Efter detta bytte jag parkeringsplats från en plats mellan två garagelängor och två hyreshus (ganska insynsskyddat) till en plats längs med en ganska vältrafikerad och upplyst stadsgata. Där fick bilen faktiskt vara ifred. Även min BMW stod ifred där innan jag fick garageplats. Så det är ett litet tips från mig att ställa bilen på ett väl synligt och "aktivt" ställe. Det är ju inget 100 procentigt skydd, men ett litet i alla fall.

warbus
Ja det är förjävligt att folk inte kan skilja på ditt eller mitt!!
Har haft 2 st inbrottsförsök på 2 mån ! Inte så roligt! Och båda försöken har varit mitt på dagen. ena gången i ett p-garage och andra gången på en vanlig p-plats!!

Lars H
Frantzen
Har själv vart utsatt för lite accidenter, var nånå klåpare som tyckte dom behövde min fina stjärna på min gammal dieseltröska, visst bilen var gammal men ändock fin, bara det att dom tog inte den som satt på grillen, utan skulle prompt ha den som satt på skuffen, som är FASTKSRUVAD resultatet vart att halva stjärnan satt kvar å lite fina repor ner till plåten, genom grundfärg å allt och detta händer när den stog parkerad utanför skolan mitt på blanka dan. sen nån månad efter hade ja precis handlat mig en ny cd spelare, ingen dyr, men när man var fattig student så vare väl det, hade den i 1½v tror ja, sen var vi på fest hos en kompis på midsommar afton, bilen stog på andra sidan huset, så skulle vi åka då vare bara en kbelhärva kvar i stereouttaget, observera att vi setat ute hela tin, då är dom inte lite fräcka just
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.