AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
780

Kan man släcka airbaglampan

si
12
silja
540 IAM-00
Var kan man få mjukvaran ändrad så att inte airbaglampan lyser.
Jag har en trasig sensor i passagerarstolen,och tycker det är en onödig funktion, om man smäller och man är ensam i bilen spelar det ingen roll om pass.sidans airbag också löser ut.
Det borde gå att bygla sittsensorn men hur?

Det som är kul med systemet är att ingen airbag utlöses om det smäller såvida lampan på instrumentpanelen lyser. systemet läser av alla FEL och vi minsta fuktionsfel så stängs systemet av helt och hållet!- det är alltså bara att köra in på BMW och byta givaren för 1500:-...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sensormattan kan BMW koppla bort mjukvarumässigt om dom vill, finns restriktioner att bara göra detta vid stolsbyte till stolar utan sensormatta.Då utlöses airbaggen vid kollision även om det inte sitter nån där, spelar väl ingen större roll egentligen.
Sedan ska de gå att koppla förbi mattan och släcka lampan, med samma funktion som ovan,nått som jag lurar på just nu själv.
sedan har jag läst att har man kortis i sensormattan så ska airbagkretsen funka normalt förutom att den utlöses utan passagerare.På äldre bilar med airbag vet jag att inte systemet fungerar om lampan lyser, men det verkar inte gälla just sensormatteindikering på BMW vad jag förstått.

///MVH Hasso
Länk

si
12
silja
540 IAM-00
Jag har också hört att systemet funkar fast lampan lyser, (Autovation i Gävle). Men vad jag lurar på är att om man sluter kretsen (byglar) så borde det gå att släcka lampan?
Tackar för svaren !

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Den är min idé att bygla kretsen, men´har fnv. inte haft tid att mäta upp kablaget. har försökt få tag i en forumdeltagare som har fått sin matta byglad av ett företag i Götet, och vill gärna ha lite förhandsinfo hur det ser ut innan jag börjar klippa i kablaget.
Det bygger på att motståndet i kretsen ändras när någon sätter sig stolen, blir detta ohmvärde fel pga defekt eller glappande matta så tänds indikeringslampan. Min matta har bara indikerat när det varit varmt i bilen efter att den stått i solen ngr,timmar och med passargerare under 50kilo.Jag släckt den en gång för att läsa av datorn, och jag "hoppade" då i stolen utan att den tändes.Så lite lurt är det ju :)))

///MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.