|
|
|
|---|---|
| tillverkade ett nytt avgassystem till 525an i dag,nu blev det 3,5"från turbon till bakaxeln, därefter 3"ut i bak,kan säga att det känns som en helt annan bil att köra,nu drar den grymt ända upp till röd markering,förut så tappade den kraft efter ca 3500rpm.klart värt 12 timmars slit.ler!! | |
|
3,5"... Det är nästan avloppsrör ju :o) Hur upplever du ljudnivån efter då??. Kanske du löst med bra ljuddämpare... |
|
| jag tycker nog att den låter för mycket,ska sätta dit en dämpare till,den jag hade tänkt montera var för stor,men sen blir det nog ok ljudnivå,kan nämna att den gör över 200 enligt mätaren,trevligt! | |
cr |
Vad använde du för ljuddämpare och hur många??? Har du katalysatorn kvar???Har själv letat länge efter sportavgassystem till min tds men ej hittat något färdigt system så det blir väll att ta fram svetsen och kapen och fixa ett själv. Helst skulle jag vilja ha ett färdigt system att själv sätta dit någon som vet någonstanns i tyskland där sportavgassystem finns kanske ??? MVH Calle |
|
vad tycker bilprovningen egenterligen om hemmabyggda avgassytem? har för mig att man inte får bygga själv, eller har jag helt fel? Ride hard die free |
|
|
fritt fram att bygga själv så länge avgasrening och ljudnivå hålls inom gränserna samt antagligen inget utstickande föremål där bak och då menar jag överdrivet utstickande... får ju inte ändra bilens yttermått :-) Diesel-räsern Länk |
|
|
ja jävlar! fram med svetsen och sen kapa stuprännan :) Ride hard die free |
|
| 3,5" walker bullit där katten satt ,3" apple multifrequency på orig plats ibak,ska monter a nytt slutrör så det kommer utanför stötfångarplasten, den smälter vid hård körning,hoppas på att ljudnivån blir bättre,eller som min tjej sa:men det är ju fränt när den mullrar lite. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.