AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
738

Witech till e28

Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Har någon provat witech kittet till e28? Positivt/negativt?

Eller ska man satsa på bilstein sprint med detsamma?
Dioden
Kan bara säga att det funkar fint. Köpte det till min m535i som jag hade innan, weitech+sprint dämpare och 18 fälgar. Stötigt, hårt och bra väghållning, men däcken kommer att ha en ännu större inverkan på din körupplevelse. Jag hade hancook däck(ingick i pris på fälgarna) som jag inte var nöjd med, var väldigt hårt gummi, kul och åka brett, men inte i alla läge. Men som sagt kör i vind, du kommer inte och ångra dig !
Mi
49
Mikael Edahl
530 i Touring -02
Har kört med Weitec i 2 år nu och är mycket nöjd. Har också piffat till det med M5 E28 krängningshämmare fram och bak. 25mm fram och 18mm bak.

Kör så det ryker!!!
M535i-86
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Mikael Edahl:

vad har dom för effekt ? krängningshämmare M5 som du köpt , passar rakt av ? och vad ger det?

/Mvh Göran
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
vill få mer lutning på framhjulen innåt och mindre innåtlutning bka , vad göra ?

/Mvh Göran
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Dioden: körde du med weitech fjädrar och bilstein dämpare?

Weitech kitten känns lite oseriösa när det är samma till 518 och 535, på 518 anges sänkningen till 35/35 och på 535 45/35 (pga tyngre motor)
Mi
49
Mikael Edahl
530 i Touring -02
Göran:

Krängninghämmarna passar rakt av, bilen blev väldigt styv vilket kändes väldigt bra på bana. Fram får du bygga om fjäderbens infästningarna vilket inte är så lätt, leta efter experthjälp. Bak kan du sätta M5.ans excentriska bussningar vilka också ska passa rakt av så vitt jag vet. Sök efter inlägg om detta då det har diskuterats tidigare.
Lycka till.

Kör så det ryker!!!
M535i-86
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Va säger du nu , passar krängningshämmarna rakt av både fram och bak eller passar dom bara rakt av bak och måste byggas om fram ???

jo har hört om dom där excentriska bussningarna bak men det verkar vara ett jäkla joller att få dit :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.