|
|
|
|---|---|
|
Skall köpa ett beg instrumenthus som legat sen augusti förra året så troligtvis är batterierna kass, så jag undrar vilken sorts batterier det är, har för mig att någon skrivit 1.2 volt alltså inte 1.5 volt som vanligt,någon som vet? Tacksam för tips. T.F | |
|
det är NI-CD 1.2 V uppladdningsbara batterier som skall lödas dit... Använd sökfunktionen så hittar du en del. Se upp lite bara...enklast är att sprätta upp instrumenthuset innan du köper batterier...är det som i min en utbytesbräda kan det vara en helt annan layout på kretskortet och sitta litiumbatterier. __ #232 E28registret Länk Länk |
|
|
Okej, hjälp mig lite på traven, litiumbatterier är det små runda batterier eller, är inte så hemma på detta + utbytesbräda, vad menas? T.F |
|
|
jag hade 1,2v litium till min -88! kommer inte ihåg vad de heter men kolla vad som sitter i ditt hus nu och köp nya likadana! enklast och så blir det ju rätt! men det finns en hel del om du använder sökfunktionen! |
|
|
Finns inga lithium på 1,2V. Se noga upp med att löda i batterier av fel typ. Laddbara NiCd eller NiMH är alltid på 1,2V. Icke laddbara Lithium är på 3,0 eller 3,6V, de exploderar fint om de får laddning. Laddbara Li-Ion kom för bara några år sen, i BMW sitter NiCd och på senare modeller inga batterier alls. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.