|
|
|
|---|---|
|
funderar allvarligt att göra mig av med min tro tjänare 318is 1988 och köpa en 325im 89 ..vad är fällorna svagheterna (förutom den väl kända kam axeln är den verkligen så dålig.man har ju hört talas om att man får byta den efter 6-7000mil!)andra svagheter som inredning vxl låda bak axel.osv.. är ju 100% nöjd med min helt problem fria 318is (som är 100% rost fri och som jag haft sedan den gått ca 2000 mil)så man vill ju inte skaffa sig problem man inte har..men dom går ju så djävla bra när dom är fräsha och jag misstänker att denna är det..gillar skarpt e30 modellen.har liksom rätta känslan till skillnad mot e36 som visserligen är modernare men ack så mycket tråkigare och fulare(jaja smaken är delad liksom baken)hoppas någon kan övertyga mig eller stoppa mig. | |
|
jag är iaf hel nöjd en så länge med min 325 fast jag inte har ägt den allt för länge .. Men över 1000 mil har det redan blivit sen i januari, och en så länge är det inge fel på den =) Lycka till =) Mvh Teres |
|
| att köpa en 325a e nog de klokaste du gör om du vill ha drag,, jag har haft flera såna o det e inga problem me dom om man sköter dom, som tex byta olja o filter,, o såna grejer,,, e bilen fin så köp den lycka till | |
|
Som moho säger, byter man olja o filter och man ser att det är gjort med jämna mellanrum tidigare så är det nog inga problem. I bakvagnen så är det väl oftast bussningarna som är boven, kostar ca 2500:- för ett bussningsbyte bak. Känns det som en bra bil så köp den... Lycka till... Länk |
|
|
Fyra bra tips för att hålla liv i kamaxeln. 1) Kolla så att du inte har för lågt oljetryck! 2) Kör inte på olja med för lågt varmviskositetsindex 3) Gör rent eller byt kamaxelns smörjoljerör när du ställer ventilerna 4) Slarva inte med oljeservicen, d.v.s byte av olja och filter mvh MW-Guru |
|
|
Glömde det kanske viktigaste, om du inte är 150% på kamremmens/spännrullens status, d.v.s när dessa byttes senast så byt direkt. mvh MW-Guru |
|
Rico80 |
Kolla även på bakaxeln kan ofta uppstå läkage där drivaxlarna går ut!! och när du provkör gasa på ganska kraftigt innan du släpper upp kopplingen till drag läga känns det som det rycker osv så börjar nån av drivaxlarna ge sig!!! kolla även efter rost på skärmar och om den har stora m-pak försök att se in bakom plasten vid dörrar osv lätt att det är sönder rostat där!! *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
Byt, Byt och åter igen BYT! 325 - super bilen No.1 =) "Am Der Necht Der Dam Gebissen" |
|
| Gäller bara att hitta en som är vettig.dom flesta skall ha fantasi priser för inte allt för fräsha bilar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.