|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en 525:a - 88 som jag funderar på att sätta i en 3,5l sexa. Någon som vet om detta är genomförbart utan några större rekonstruktioner? Måste jag byta växellåda oxå? Antar även att jag måste byta kat o avgassyst? Någon som vet vad detta kan tänkas kosta i arbete på någon bra men billig verkstad i mellersta Sverige? | |
| Ingen som har bytt motor? | |
|
Växellåda passar inte. Om du fixar en framvagn från en 535i E34 så är ju motorn iaf inga problem att passa in. Främre avgassystem dvs grenrör samt byxrör måste garanterat bytas. Sen så klart allt som har med insprutning samt övrig motorelektronik. Kylare samt slangar till den samma passar inte rätt av. Skulle personligen INTE rekommendera ett sådant byte, alldeles för mycket jobb plus att det är tveksamt om det går att besikta med M30 i din 525:a |
|
| Ok, tack för infon. Är det någon som har kört både 525i 170hk och 192 hk? är det stor skillnad i prestanda? Känner man någon skillnad? Skillnader i karaktärer på motorerna? Driftsäkerhet? | |
|
Det är stor skillnad på 192 hk mot 170 hk,både bränsleförbrukning och prestanda..samt att man slipper kamrem.. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.