|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vart man ska leta efter felet: Bilen är svårstartad & när man väl fått igång den så vill den dö,när man trampar på gasen?? Ligger man på jämn gas på vägen & ska trampa till så rycker den till först,innan det händer något?? Har bytt följande utan resultat: Bränslefilter Luftfilter Tändstift Lambdasonden Rotor & fördelarlock Vad ska jag göra? | |
|
låter som det e fukt någonstans som det inte ska vara det...min bil blir precis som du förklarade det när jag tvättar i en biltvätt med underspolning..fukten kan ju ligga väl dolt någonstans och sedan när du väl får igång bilen å motorn blir varm så kondenseras det till ånga för att åter igen bli, ja, just fukt.. Bara en tanke... :) Länk MVH Jonas |
|
| Vatten i tanken kanske?....bilen har stått ett par månader.. | |
| Låter som bilen får för mycket soppa, kollat kallstartsventilen? | |
| Nej,har inte kollat kallstartventilen....men den gör så även när motortemp gått upp i normal läge,inte bara när den är kall....kan den ha hängt sig på något sätt? | |
|
Felaktig kallstartsventil gör att bilen blir svårstartad både varm som kall, och dessutom blir bensinförbrukningen högre. Det som brukar vara fel på kallstartsventilen är att den "läker" och därför sprutar in bensin i motorn hela tiden vilket gör att motorn får för mycket bensin (blir som att köra med choke hela tiden) och motorn blir "seg" och svarar inte lika bra på gaspådrag. |
|
serben |
kolla gummibälgen man kan inte ha bra bil o bra brud |
| Oki,ska kolla upp ventilen & gummibälgen.....är en ny kallstartventil dyr? | |
| Ingen aning faktiskt vad en ny kallstartsventil kostar. Gummibälgen går på ca 150:-. | |
|
Låter precis som luftmängsmätaren kärvar... Plocka bort luftburken och kolla om den lilla metall skivan inuti glider lätt och fint... === Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.