|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att montera turbo på min M20 och vet inte hur nära jag ska placera lmm i förhållande till turbon. Ska den vara så nära som möjligt för bästa respons eller blir det för varmt där? Nån som har en fundering kring ämnet? E21=Livets mening. | |
MIRRE75 |
Vem har sagt att man "måste" ha lmm före turbon? Du kan sätta den precis var den passar dig! Kolla länken! Länk |
|
Anledningen till att jag valde att ha lmm före turbon är för att jag har hört att lmm:en inte tål tryck om den inte är avsedd för det. Har du provat att trycka gernom lmm:en? Snyggt bygge förresten! Men jag hittade ingen bild på lmm... E21=Livets mening. |
|
MIRRE75 |
Du har mail! {={) |
|
Tyvärr så har jag inte nyttjat min hotmail på länge så den har blivit inaktiv. Men jag skulle uppskatta om du gjorde ett nytt försök antingen på marli574@hotmail.com eller marli574@student.liu.se. Hoppas jag inte ställer till alltför mycket strul...:/ E21=Livets mening. |
|
|
Visst har Turbon en dämpande effekt ? det jag tänker på är självklart ljudnivån ! /Mvh Göran |
|
| Wrath>> Ja. | |
|
Tack för mailet MIRRE75! Ok, det verkar som du har fått bra snurr på motorn med Lmm på tryck sidan. Jag har läst lite gamla inlägg som du har skrivit och där på pekar du att man måste förstärka lmm med en skruv på höga laddtryck. Men jag har bara tänkt att ladda ca 0,3-0,4 i första skedet, är det något speciellt jag bör tänka på om jag har lmm på tryck sidan? Får motor samma blandning om man har lmm på tryck eller sug sidan? Jag håller på och bygger turbo med student budget(=obefintlig), därför tänkte jag köra en snik variant med två tryckvakter med spridare från en Saab turbo, skulle det kunna funka överhuvudtaget? Många frågor men den som inte frågar dör undrandes...;) MVH/ Martin E21=Livets mening. |
|
|
Tips: montera den före |
|
|
Ok, nu har man både bud på före och efter...nån mer som har förslag på placering...;) För & nackdelar med dom olika placeringarna... Alla aspekter intressanta! E21=Livets mening. |
|
|
Före turbon. //Ticco Länk |
|
|
Ticco & Bmw-Andreas. Varför ska man inte trycka igenom då? E21=Livets mening. |
|
| Har också hört att man skall suga genom!? | |
|
Hej... för att glida in lite på ämnet... min lmm är placerad före turbon. Men har det nån betydelse om den är placerad lodrätt (som min är) eller vågrätt? du får nog lättare läckage om du trycker igenom lmm.... /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
Spelar ingen roll, men håll den bara borta från tryck och värme. //Ticco Länk |
|
|
Ger lmm fel värde om man trycker igenom den? E21=Livets mening. |
|
MIRRE75 |
Hej! Läs o fundera!! Länk Länk Länk |
|
Jag har då både läst och bergundat...men inte blivit klokare för det. Vissa säger det ena & andra det andra, verkar som jag får prova mig fram... E21=Livets mening. |
|
|
Lmm både läcker och visar fel när man trycker igenom den... Så fort man får minsta lilla tryck så åker klaffen upp fullt. Så gör det rätt montera den före. Mvh Andreas |
|
| tt | |
|
Låter vetttigt Andreas. Jag ska prova det. E21=Livets mening. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.