|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
sportsbmw |
Här går det undan, det är ju inte för inte BMW RULES! / Rickard! Länk /// BMW RULES /// |
| Någon som vet var man kan se hela filmen? | |
|
Har inte sett det där klippet (Har inte Real Player på jobbet). Men jag misstänker att det är M3:an som kör Luleå-Piteå på 11,5 min =) Filmen finns på Länk och heter no_fake_m3_speedrun! //Koffe |
|
Kowalski |
Jag är glad att det inte är jag som sitter i baksätet och filmar honom. Jag hoppas även att jag slipper möta honom och om jag gör det hopas jag att jag sitter i en Hummer... |
| Typisk moralgubbe som kommenterar :-) | |
Kowalski |
Tobias 320 Det är killar med din inställning till bilkörning som är överrepresenterade när det gäller trafikolyckor. Jag har inget emot filmen, jag hade bara blivit skitskraj om jag mött honom i en kurva. Det tror jag nog att du också hade blivit. Inte mig emot om en Norrlandsdåre vill köra så, bara jag slipper möta honom. Är förresten född 1976 och tycker inte om att bli påmind om min ålder, tack! |
|
Det tog sin lilla tid att ladda hem filmen. Det går riktigt fort på sina ställen men det verkade som om det var en bit kvar till 300km/h. Men mätaren syns ganska dåligt så det är svårt att avgöra. Det skulle vara intressant att veta vad som var gjort med bilen förutom hastighetsspärren. Felix |
|
|
Nu förstår jag vad uttrycket "norrlandskörd" betyder! 265/35/18 |
|
| hehe...300 knutar på tjälskadad ren-stig betyder det kanske...Samt regelbundna kallstarter vid -30. | |
| Mycket skitsnack om norrlad här,vi skiter då inte på oss när det kommer lite snö. | |
sportsbmw |
Nä, men ni festar på Norrlands Guld KLASS 1, det är ju bara för klent! / Rickard! /// BMW RULES /// |
|
Öl klass 1 är väl ändå en utmärkt dryck om man vill ut och köra BMW? =) //Koffe |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Bilen är en 286Hk 3.0, och det går inte 300km/h, och toppfartspärren är inte borttagen. |
|
Jörgen. Där ser man, jag trodde att polisen visste något mer än det man kan se på filmen. Polisen som var på nyheterna spekulerade om något han inte hade en aning om alltså. Bilen helt orginal........hmmm. Då har har chauffören hållt stumt större delen av sträckan, krävs lite kyla för det. Felix |
|
|
Hmm Man kan ju alltid diskutera det vettiga i att hålla fullt på allmän väg med någon bil som gör 200+ och en M3 gör ju ganska mycket mer än 200 med plattan i golvet. En reflektion är ändå: Hur många bilar ligger kvar på vägen i 240-250 på svensk landsväg? Har dragit iX:en till dryga 210 på sådan och det var nog snarare tankar om mötande och älgar än känslan av att bilen var svår att hålla på vägen som fick mig att återta lite lagligare hastighet. |
|
|
Tjena Kowalski! Vad vet du egentligen om min inställning till bilkörning? Och om jag tycker att han är en moralgubbe så får väl jag tycka det om jag vill? Instämmer helt att jag inte heller skulle vilja träffa honom i en kurva. Men tyckte bara att den där "gubben" hade lustiga kommentarer. Jag menar inget illa med det här svaret men det är jobbit att folk får en fel uppfattning av en, för att man kommenterar en fråga på fel sätt. Förstår du vad jag menar. Om jag eller du eller vi andra vill köra fort så är väl det vårat ansvar? Vi tar en chans... Ha det bra! Kör med säkerhet... :-) Mvh Tobias |
|
|
Till Kowalski igen... Det där jag sa: Typisk moralgubbe... Det var absolut inte riktat till dig. Utan "gubben" i filmen. Är ledsen om du har tagit åt dig. Det slog mig just att det ser ut som om det är riktat till dig. Förlåt mig om du har fattat det så. För att få detta klart... Jag tycker att mannen som säger: Detta är vansinne att köra i farter närmare 300km/h, är en moralgubbe. Det verkar vara lätt att tolka saker fel. Jag borde varit tydligare. Mvh Tobias |
|
|
Håller med. Det är inte tanken på att inte hålla bilen på vägen som är problemet. Rensa vägen från allt vad bilar och djur heter så ska jag nog ge honom en match om 11.30 tiden. Det är snarare tanken på att smälla med ett djur i 160 eller en dåre som gör en konstig omkörning som skrämmer mig. Har ni läst aftonbladet idag? "I farter över 300". Mycket tveksamt. Mailade idioten som skrev artikeln. Fick ett svar från han Collin. Detta är exakt citat. "Jag tror att chauffören har enm del kompisar, som hör av sig. Kanske är någon av dem han själv.. r" skum |
|
|
acey, vilket egotrippat resonemang, vadå konstig omkörning. Om man gör en normal omkörning och inte reflekterar att bilen där borta i andra ändan på flygrakan kör 250 istället för 110 eller 140. Jag moraliserar inte, kör för fort själv ibland, men för f-n tänk på era medmänniskor också. Det är inte bara ditt liv som är värd någonting. Att köra fort på bana är inte i första hand för att skydda sitt eget liv utan för att inte riskera andras. 3000 fotgängare dödas i trafiken i Europa varje år. /göran |
|
|
3000 fotgängare i europa säger inte mig något, flera 100,000 irakier dör varje år pga usa sanktioner mot dem. Jag sa att farten var 160. Tveksamt att man kör 250 (vilket min bil inte ens gör, så vet inte var du fick den siffran ifrån). Jag räknar med att om jag kör som jag kör så kommer det inte smälla. Men det är de andra trafikanterna som man inte kan lita på. Vadå konstig omkörning? Typ omkörning vid möte? Eller bara slänger sig ut när man precis ska pasera osv. Det var ju just pga sånna saker som man inte körde fortare. Kör bara de andra människorna som de ska, dvs inte snackar i mobil, sminkar sig, läser tidningen osv så ska det inte vara några problem jag kan ta hand om mig själv och mina medtrafikanter. Angående de fotgängarna, undrar om inte minst 90% har något med ratfylla/drogpåverkade förare att göra. |
|
Kowalski |
Förlåt Tobbe! Trodde komentaren var riktad till mig...blev därför lite konfunderad. Ledsen om jag skrev ngt nedlåtande om din bilkörning. Visst är polisgubben en typisk moralgubbe. Kan slå vad om att han nog "provat" M3:an om han hade fått chansen. Var det inte förresten förra polischefen Björn Eriksson som körde i 70 på 30-sträcka utanför ett dagis? Dubbelmoral kännetecknar den svenska trafikpolisen. Se bara vilka rabalder det blev under Gumball när några playboys körde 130-150 på MOTORVÄG. Samtidigt när vägarna är proppfyllda av dåligt besiktade Långtradare och dyl. Sila mygg och svälja kameler... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.