|
|
|
|---|---|
Organ Grinder |
Tjena BMW raggare! Är ute efter att byta bil nu. Har Volvo 850R nu...nu ska jag ha en BMW M3 -95 o uppåt. Det jag undrar är: 286hästaren är den mycke sämre i prestanda än 321hk:aren? Vad ger ett chip för resp motor? Vilken motor rekomenderar ni? Tacksam för svar! MVH: M3???? Bättre en gubbe bakom ratten än enfarbror med märke i hatten! |
|
Hmnn..undrar också över detta. Är det värt att lägga mer pengar på en 3.2 liters M3 jämfört med 3.0 - får man valuta för pengarna? (Jag har läst testet i Bilsport.) Känner man markant skillnad mellan motorerna? Växellådan - skillnade, komfort etc.? Tacksam för svar /Musashi |
|
|
Kolla under " BMW M3, BMW M5, Alpina, Hartge, Schnitzer" för mer info. Kanske kan bl.a: Länk ge nå´t. |
|
|
Om inte annat så får du en nyare bil, med allt vad det innebär. |
|
|
jag har ju bara provat 2st 3.0 och en 3.2 jag tycte att det var mycket mer botten i 3.2. |
|
|
skillnaden är ingen "wowupplevelse, Men nog är det mer kräm från botten, och 6-petat ÄR nice.... Men vete katten om priset är värt det rent prestandamässigt, mer krångel med 3.2an, i.o.m Dubbelvanosen... Philip |
|
|
...sedan finns det ju andra saker som den digitala AC'n som kom på -96 och framåt, jag var ute och letade M3 tidigare och kom fram till att det var värt att titta på 96:or och senare. Om inte annat så grämer man sig när man säljer den, varför gick man inte upp en årsmodell... Mina åsikter /Marcus |
|
|
Vad gäller drag känner man inte så stor skillnad.. Däremot 6vxl och tiilgång till fler färger. Jag har funderat på att byta till en 97 men det är inte ekonomiskt försvarbart. //M |
|
|
Hoj Har själv en M3a-95 med 3.0 motorn och har dragit jämt med 3.2 or tom z3M. Skillnaden är obefintlig, klockade min med g-tech och då gick det på 5.6 till hundra. Bilsport har klockat en 93a på 5.7 så 5.5 eller 5.7 är ingen skillnad alls. Har hört att 3.0 är en roligare motor än 3.2, men vet ej själv. Min har rullat nu 14500 mil och när jag köpte den hade den gått 9000, inga bekymmer alls!!. Serva enligt bok och indikator, kör bilen varm innan man gasar så håller bilen. En verklig höjdar bil. Köp en 3.0a Mvh Putte |
|
|
Förutom att tala om skillnaden i prestanda (jag anser att man bör ha mer än ett par timmar för att verkligen veta vad bilarna går för) så tycker jag att gapet i pris börjar ätas upp. Var och kollade på en KANON fin m3 96a som hade gått 9000 ärliga mil för 180. För en lika fin 3.0a så får du kanske ge 150-160 och då tycker jag nog personligen att det är vettigare att ge några tusen extra för att få en nyare modell, roligare bil (troligtvis) och mer för den när man säljer den. Som någon annan sa så ska man inte köpa en sportbil för sina sista stålar och det är bara att hålla med. Klarar inte ekonomin 20,000 extra så kanske det är "farligt" att ge sig in i en sådan här affär. Folk har ju blivit ruinerade för mindre! |
|
Organ Grinder |
Jasså det säger ni....låter överlag att i prestanda så spelar det ingen större roll...men det där med digital AC det måste man ju bara ha. Det där att det finns väl tvåfärgat skinn på -96 o nyare eller är det bara tillval på alla årgångarna??? Det är ju alltid en fråga om årsm o skick tycker jag. Vill ju inte byta ner mig ifrån 96 till en M3.0, det lutar åt en Avusblå,estroilblå eller cosmosvart 96:a eller nyare. Tack så mycket för alla tips! Det tog några veckor med svaren, men bättre sent än aldrig!! MVH: Örjan Bättre en gubbe bakom ratten än en farbror med märke i hatten! |
|
Så tänkte jag också när jag köpte min M3:a. Lycka till!! |
|
| Tvåfärgat skinn är tillval. Vad prestanda anbelangar skulle jag tro att man märker störst skillnad mellan 3,0 och 3,2 vid acceleration i högre farter 200+. Dessutom beror det ganska mycket på hur man kör, en "damkörd" m3 är klart tröttare än en mer sportigt körd bil, men det blåser man ju ur efter 100 mil eller något. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.