|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara rapportera lite intryck ifrån en "close encounter" med nya 5-serien. Arbetar tillfälligt nere i Italien och var på väg ner i min Z3 M-coupé för två veckor sedan. I backspegeln på autobahn strax söder om Chiemsee (några mil ifrån München) såg jag två starka xenon lampor i ytterfil. Trodde först det var nya 7:an men bilen var för smal för det. Svängde in mellan två långtradare och väntade in honom och såg till min förvåning en helt omaskerad 5:a, i samma silvergråa nyans som nya 7:an är så vanlig i. Hängde efter och la mig bredvid honom när han gick in i mittfil, men när jag kom upp jämnsides såg han mina nyfikna ögon och gasade på. Jag hängde efter upp i en tvåhundra (han borde ju vetat att han inte kunde dra ifrån en M, om han jobbade på BMW) men till sist bromsade han in kraftigt och tog en ausfahrt som jag inte ville följa efter på, efter några minuter. Bilen gör sig mycket bättre i verkligheten och ser både större, lägre och har ett mer enhetligt uttryck än den gamla modellen. Ljusen som kritiseras så kraftigt på utländska forum (roadfly.org etc) såg inte alls dumma ut föurtom den lilla svansen upp mot motorhuven där fram som jag inte riktigt vant mig vid än. Är övertygad om att bilen komemr växa på alla som ser den och det garanterat en design som med tiden kommer bli både accepterad och sedd som innovativ. | |
| Vad var det för 5:a du såg (modell)? Det måste nästan vart en med 8:a i om han hängde på dig :-) | |
|
Den hade två avgasrör till vänster som den nuvarande modellen. Hängde med och hängde med förresten.. Han körde på bäst han kunde antar jag, och det var väl inte så svårt att hänga på. Kan däremot säga att den låg väldigt fint på vägen och såg ut att uppföra sig lugnt och behärskat, t.o.m när han hastigt svängde av. Kan tänka mig att det var en större sexa, men någon åtta tror jag inte det var.. |
|
|
Den hade två avgasrör till vänster som den nuvarande modellen. Hängde med och hängde med förresten.. Han körde på bäst han kunde antar jag, och det var väl inte så svårt att hänga på. Kan däremot säga att den låg väldigt fint på vägen och såg ut att uppföra sig lugnt och behärskat, t.o.m när han hastigt svängde av. Kan tänka mig att det var en större sexa, men någon åtta tror jag inte det var.. |
|
|
Bor och jobbar i München och dom har körts runt rätt länge omaskerade så jag tror inte att han försökte komma undan din nyfikenhet. Med det vill jag bara säga att dom inte är lika hemliga längre. Däremot är det ju alltid trevligt att få se bilarna live. Säga vad man vill om nya femmans utseende men det är skillnad på bild och verklighet. /Mvh |
|
| Vill bara tillägga att den nya femma hade prewiev för de anställda på Förenade bil i Malmö för par dagar sedan- hade äran att på hänga på och se men åkturen uteblev då ägaren till förenade bil tog bilen till garaget strax innnan 0230 på onsdagskvällen och där står den nu fram till den 15 juli...man kanske skall hälsa på =) på förenade bil nån sen söndaghskväll och byta in sin E39-a? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.