AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
538

330 CI -02

Coupén
Funderar på att köpa en 330 CI från Tyskland.

1) Är det skillnad att handla i gamla öst eller väst? Köper av privatperson. Bilen har dock stått till salu hos en BMW handlare mot kommission (finns intyg från handlare om bilens goda skick etc).

2) Bilen har skinn, elsportstolar, tacklucka, pdc m.m. dock ej NAV. Har gått under 2000 mil. Ett års fabriksgaranti återstår (EZ 04/02). Priset 290kkr inkl allt (resa, plåtar etc.). För dyrt eller rimligt? Nypris bör väl ha legat närmare 450 kkr för ett år sedan.

3) Bilen har haft två ägare. Enligt nuvarande ägare han själv samt en äldre man som sålde den till honom redan efter två månader. Skumt?

4) Bilen är ju iofs bara ett år men finns det något man kan kolla för att få en uppfattning om bilen gått mer än vad som uppges? Slitdelar?

Kommentarer eller andra bra tips?

vito
ett tips bara,,,,

att RÅ PRUTA på den svarta 330 coupen som finns på börsen för den har ju allt bla; navi/tv,skinn,all el,mm mm, 19"fälgar,rieger-stylad,,ser nästan ut som en m3:a,,,du kanske får den för 290000
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
1. det borde inte vara ngn som helst skillnad melölan att köpa bil i fd DDR och fd BRD. I vissa områden i fd DDR kanske efterfrågan är lägre än i väst, men i princip borde preserma vara utjämnade. Aukt handlare i Tyskland har överlag rykte om sig att vara mycket seriösa. Kolla utbudet i Sverige också, som Vito säger.

2 Läs importguiden på den här siten.

3. Lycka till!

My Bimmer is my mistress
Håller med om att det inte är fel att kolla utbudet i Sverige först. Däremot tycker jag den bil du hittat i Tyskland verkar vara ett bättre köp en den svarta på börsen som "vito" tipsar om. Den är ett år äldre, har gått 4ggr så långt, samt är importerad även den. Har sett den IRL (står i Lindesberg, utanför Örebro) och de där Rieger kjolarna ser enligt min mening löjligt påklistrade ut. Tycker du ska skaffa en originalbil, 330'n är ju grymt snygg som den är.

Instämmer med de andra, lycka till med köpet!
vito
måste bara fråga kierkegaard om han tycker en orginal m3 ser ful ut då,,,för den svarta 330 ser ju som en sån förrutom bakifrån

lycka till med bil köpet coupen!
M3'an är snygg, men det var framförallt bakpartiet jag inte tyckte om. Det ser bara ut som en stor, påklistrad plastbit. Inte min smak... Tycker helt klart en 330 med M-paket är mycket mer stilren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.