|
|
|
|---|---|
Ronny Simonsen |
Gjelder motortyp: M50/B25 S1 I vinter fikk jeg plutselig problem med å starte bilen. Motoren startet bare på ca. 3-4syl. og stoppet etter noen värv. Så fikk jeg ikke mere start for motoren var gått rå på bensin og jeg måtte ta ut alle pluggene for å tørke de samt blåse tørr alle syl. Fikk så start og bilen gikk som normal. Fikk testet motorstyringen og det viste seg at Lambda var def. Den ble faktisk byttet for 2år siden og nå måtte den byttes på nytt. Fikk tak i ny Lambda og nye plugger og nå starter bilen som normalt, men jeg har en følelse at motoren ikke går helt rent. Bruker 1l/mil på langkjøring og 1,5 på bykjøring. virker veldig lat på lavt turtall og jeg kjenner sur eksoslukt. Virker som om motoren fjusker når motoren er kald under kjøring, men går helt stabilt på tomgang. Begynner å lure på om noe er feil med motorstyringen. Enten er det noe feil med tenningen, dysene, bensintrykket, eller noe generelt feil i DMI'en. Har noen vært bortig noe lignende? -- mvh Ronny Simonsen Narvik - Norway BMW 525i 24v 1990mod. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.