|
|
|
|---|---|
|
Hallå fränder! Har på något sätt fått in vatten i bakljusen, troligtvis vid högtryckstvätt... Någon med förslag om bästa metod för att 1: Tömma vattnet 2: Undvika att problemet återuppstår 3: Om vattnet inte kan tas bort hur får man in fisken, vilken fisk rekommenderas? Tacksam för förslag. Ha det! :-) äntligen av med Passaten, tillbaka till det verkliga livet med BMW! | |
cdabox |
3. Guppies är att rekommendera...det klarar strömmen bra =) Skruva loss glaset ? In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Annars är väl strömming att rekommendera? :-) Fisken stoppas in via hålet för glödlampan. Jag gjorde som så på en Audi jag hade, jag tog helt sonika fram borren och borrade 4-5 små (c:a 2-3mm) hål i nederkant, vinklar 45grader nedåt. Det syntes inte om man inte visste om det och fungerade lysande. |
|
|
Roligaste rubriken på länge :- ) Vet inte om man har nåt bra tips dessvärre, men jag brukar byta när jag får vatten i typ blinkers och liknande. Du har inga synliga sprickor i glaset möjligtvis?? Vet en del som borrat ett litet hål på undersidan så att vattnet rinner ut, men jag vet inte om det är bra tips... Gällande vilken typ av fisk som kan vara lämplig, hmmm en liten haj kanske?? :- ) Bör gå att få in en liten fisk om du bara lossar en lampa på insidan eller nåt :- ) /Kidde Äkta körglädje finner man i en BMW... |
|
|
Tack för förslagen! Har oxå funderat på strömming men min lokala fiskaffär hade bara döda. För övrigt är tonfisk en trevlig bekantskap, men lite väl stora (om inte i bitar och olja). Tänkte oxå borra med viss vinkel men känns som om vatten skulle leta sig tillbaka.. Är det lätt att skruva bort baklysene? Gör man det inifrån eller utifrån? Tack igen. :-) äntligen av med Passaten, tillbaka till det verkliga livet med BMW! |
|
| Om du låter hålen vara öppna så letar sig inte vattnet upp i lyktorna igen. Det fungerar klockrent. Jag lovar. | |
|
Det är mycket lätt att skruva bort baklysena. Man gör det inifrån. Bobby |
|
cdabox |
Tror det finns en beskrivning på www.e46fanatics.com In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
| elektrisk ål, då behöver du kanske inte glödlampan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.