|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har planer på att köpa BMW touring (pga hund, riesenschnauser). men jag vet inte vilken karossmoell jag ska välja. E36 eller e34? Kan någon hjälpa mig? Hur stor skillnad: 1) På innerutrymmen? 2) Kvalité? 3) Försäkringspremie? 4) körglädje? Det vore jättebra med lite tips av folk som vet. | |
|
Det hela beror på vad du föredrar lite mindre rappare, sportigare och bullrigare bil eller än lite större, tystare, lite slöare (förutsatt samma motor) bil. Ingen av dessa har något speciellt stort bagageutrymme i jämföresle med andra kombibilar, men de andra saknar BMW:s andra kvalitéer! Icke att förglömma! Försäkringspremien skiljer nog inte så mycket med samma motorstorlek skulle jag tro. Simon |
|
|
E34 för hundens skull, annars får du kör med nedfällt baksäte. Skillnaden i utrymme är stor men skillnaden i vikt är inte så stor som man skulle tro. Behöver du power så köp en en V8:a eller M5 touring. /göran |
|
| Är det verkligen så trångt i e36-touringen? | |
|
JAAA!! (av egen erfarenhet...) E34:an touring är rymligare (framförallt för hunden) |
|
|
:-) ..ok jag får väl lite på er då.. |
|
|
I värsta fall - välj bort hunden! 265/35/18 |
|
| Nej det tänker jag inte göra, hon är ju så söt när hon sitter där bak i blien och tuggar på ryggstödet till baksätet.... hmmmmmm | |
|
nu funderade du på en E34, men E39:an har ännu större svängrum för hunden eftersom på den är bakvagnen moddad så att fjäderbenen inte sticker upp bakom baksätet. Priset är dock högre. /göran |
|
| Ja, visst hade det varit kul med en e39:a men priserna är alldeles för höga för min plånbok.. | |
|
Skaffa en hundbur till bilen. Eller-inte till bilen, utan till hunden. Men buren skall stå i bilen. En hundbur ska faktiskt vara väldigt liten för hundens skull. Vid en eventuell olycka så skall hunden inte flyga så långt och bli pommesfrittes mellan gallret på buren. Jag känner några som har en golden retriver. Deras bur i bilen är väldigt liten. Hunden får knappt plats att vända sig i den. Ändå så klagade dom på kennelklubben att buren var för stor. Jag vet inte hur stor en riesenschnauser är. Men nog ska du kunna pula in den där bak i en 3-serien touring allt. Jag kör våran golden retriver i baksätet på min bil. Är väl inte att rekomendera till den som är rädd för hundhår. |
|
motor-ola |
hey jaha jag står i samma dilemma och det verkar som att e34 ligger bäst till men kolla så den inte är importerad för då blir det dyrt sen bur är jätte bra för hundens skull mest för krocksäkerheten men sen kan man ju öppna luckan utan att hunden hoppar ut eller folk som springer och "klappar" grindar är bra det med , men inte lika säkert. |
| Motor-ola: Varför blir det dyrt om den är importerad? | |
motor-ola |
tja jo för att den är mera stöldbegärlig än vanliga (hur det nu kan vara så?) jo enligt bolagen så är det så när jag kollade försäkring och det skiljer sig en hel del så kolla att den är svensksåld om du inte vill pröjsa en saftig premie men det är vad jag har hört kan vara andra anledningar oxå som jag inte vet |
| om tex inte alla original nycklar finns med och bilen endast har original larm så anser dom att det finns en risk att om bilen är nyimporterad så kan de resterande nycklarna användas till att hämta tillbaka bilen av tex tidigare ägare,har dock bilen funnits i sverige i mer än 3år så räknar i alla fall LF den som en svensksåld med samma premie och utan några krav. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.