|
|
|
|---|---|
| hej,jag skulle vilja ha lite ideer angående bakvagnen på mitt 02 turbobygge,ca,350-400 hk.är orginal något att bygga på,eller är det bäst att byta hela bakvagnen typ 323 eller e30 325? tacksam för ideer. | |
|
Tyvärr är nog orginal inget att bygga på om du ska åka med slicks iaf, med gatdäck håller den väl ett tag iaf... jag har samma problem, men tyvärr inte tid att byta ut min i sommar, så jag ska bara flytta upp inre bärarmsfästet för att få lite bättre hjulvinklar. Sen får det bli en stel axel upphängd i stegar eller 4-link! eller som du sa en E30 325-axel eller en 5-serie om det går att få plats!!?? Men det är iaf genomförbart att åka en låg 11:a med standradbakvagn! före 75 eller nåt så var det bara ti samt tii som hade härdade medbringare (den som går genom hjullagret) se till att skaffa dessa om du inte har, och dra åt bulten utav bara h-vete, annars kan axeln gå av och hjulet släppa=( |
|
|
Ärm ganska säker på att det var före 73 som inte alla hade härdade medbringare. Har du inte ens kört med bilen ännu kan jag rekomendera orginal, den hänger med rätt bra. Sen när du ser hur det går så kan du uppgradera om du tycker det är lnödvändigt. Kan vara en bra ide att räta upp hjulvinklarna lite för fästets skull. |
|
|
Typiskt att man har en 72:a då=( Fredrik: vet du om en "klump" från en 518 E12 passar mot drivaxlarna och om den är samma bredd?? den bör ju vara lite hållbarare iaf?, har en sån liggandes nämligen! och jag kommer att åka med standardbakvagnen tills jag har förbrukat mina drivaxlar och klumpar som ligger och skräpar!!=) om det håller ihop blir jag sur och laddar på med mer laddtryck och i nödfall lite gas=) Men som sagt, jag vet ju inte hur motorn kommer att gå än.... |
|
|
Nej tyvärr vet jag inte nått om hur E12 passar..tror dock drivaxlar är samma. Är mest föraren som avgör vad som håller i slutändan. Är man snäll så håller 02 grejer väldigt bra. |
|
|
Fredrik: Har du nå tips för att räta upp bakhjulen mina ? sänkte bilen idag med fjädrar och bakhjulen lutar ju in 2 mil , ser inte bra ut , nöter bakhjul och tappar fäste ! sen var ena krängningshämmaren av , asså staget på bakaxlen... tänkte om man skär av den andra och svetsar dom lite längre in/ut !? /Mvh Göran |
|
| Ska man räta upp hjulen brukar man i regel höja den innre infästningen till bärarmen i bakaxelbalken. Inte en helt tvärgjord operation. Finns även att köpa excentriska bussningar till bärarmarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.