|
|
|
|---|---|
|
ja som frågan ovan ! går det att få in denna på svensk väg lagligt ... Länk MVH TONY ///M3 | |
|
Är den registreringsbesiktigad och stämplad i FZB så skall det inte vara några problem. Du kan eventuellt behöva ett avgasintyg från tillverkaren om bilen tillverkats i liten serie. |
|
|
Med 4-punktsbälte går det ej. Sen vet jag inte hur det är med bur? Fantastiskt att man inte klämmer på några schysta fälgar på den när man plåtar? Annars såg den ut som en hybrid mellan E36 och E30 M3... cool |
|
|
Går bra att reg. bes med 4-punkt så länge vanliga bälten sitter i. Bur är inte heller några problem. Det värsta är nog att den är trimmad vilket gör den i princip omöjlig att ta hem eftersom Schnitzer inte räknas som egen biltillverkade utan som tuner. Du måste alltså få intyg från bmw att bilen är i originalskick. Men vilken grym bil! Jag har trånat efter en sådan i många år men det går ju tyvärr inte att få in dem i sverige :( /Per |
|
|
tack för snabba svar , konstigt att alltid någon måste skena iväg ... och berätta vad han/hon tycker etc. MVH TONY ///M3 |
|
|
Våldsamt rå bil, alternativet är väl att bosätta sig i Tyskland så slipper man sånna problem ;) Trevlig inredning. /Wille Länk |
|
|
Är det inte nån liknande bil som "bumper" har? /Micke |
|
|
Samma kaross men hans är ju regad med vanlig 325 motor har jag för mig. Då blir det genast lättare. |
|
|
Vad jag kan se så är det de 17" Schnitzer fälgarna som ska sitta där som sitter på bilderna... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Tjenare. Väldigt fin och grym bil. Har tittat på den annonsen en massa gånger. =) Ang fälgarna så är det originalfälgarna och lackade svarta från början. Eftersom det är 320 hk ist för 286 original så tror jag det är i princip omöjligt att regga den i sverige. Men varför inte ta en likadan fast med originalmotorn (många CS bilar fick behålla org motorn)? Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Finnns det både CLS och CS? CLS har ju annan inredning och ofta andra mätarhus m.m. Har CS bara karossen? Jag har alltid varit sugen på att ta hem en äkta CLS men jag vill helst ha den gröna även om en vit lockar. Synd bara att det inte går att regga den men den skulle göra sig bra i SLC. /Per |
|
|
Den gröna hette CSLII om jag inte minns fel. Lite vidar utveckligt på 1:an. Den ska finnas i ljus ljus grå också och är riktigt snygg. /Johan [CUL8ER] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.