|
|
|
|---|---|
|
Jag får cylinder bortfall på samma cylinder vid full gas. Motorn går då ojämnt. Slår jag av motorn och startar om så försvinner problemet. Felet uppkommer ej vid lugnt körande. Årsmodell -97. JR | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Välkommen till BMWpower. Det här är ett bekymmer som jag hört vid nåt tillfälle tidigare, i detta fall så berodde det på att en katalysator gett upp och bromsade flödet viilket fick elektronicen att stänga av nån cylinder, det syntes i DIS uppkoppling att det var samma cylinder som stängdes av. Kattarna är ju en svag del och innanmätet lossnar och "pluggar" igen speciellt på 540 . Du får väl ta en gummihammare och gå under och knacka på dom och höra om det skramlar. Har för mig att i det tidigare fallet så rensade killen ut kattarna och bilen gick klockrent efter det, De skulle ju ändå bytas. Du kan använda sökfuntionen "sök inlägg" prova med tändningsmissar eller nått sånt så kanske du hittar inlägget, ett par månader sedan tror jag det var. ///MVH Hasso Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Undrar om det inte var denna kille som kom på lösningen. Mejla och fråga ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso för tipsen. Skall genast ta tag i detta. Återkommer med svar om åtgärden hjälpt. JR |
|
|
......då till en annan fråga som kanske inte direkt hör hit, men Hasso, vad menar du exakt med att "rensa" ut kattarna? hur gör man det? och reagerar inte bilprovningen på det vid besiktning? V8 rockar fett! |
|
Om du ser i inlägget så är det inte aktuellt att besiktiga med trasiga kattar. Utan innanmätet var defekt och plockades bort för att se om bilen bilen funkade normalt utan den katt som proppade igen avgasflödet(man öppnar och tömmer och svetsar igen) .Självklart så ersätts det med nya fungerande kattar. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.