AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
779

Navi/Tv display är svart

He
1
Henke69
540iA-97
Har en 540-97 där Navi/Tv displayen har slocknat. Har haft problem tidigare och lämnade då in till BMW där kontroll gjordes och en säkring byttes. Nu har den slocknat igen och de kan inte hitta felet, de misstänker att de kommer att behöva timmar/dagar för att lokalisera felet och en orginaldel kostar sen kanske 15-20000.
Innan displayen slocknade försvann kontakten mellan ljudkontrollen i multiratten och stereon samt att datum och tid försvann ibland. Den hoppade igång ungefär varannan gång jag startade.
Är det någon som har något förslag?

Visa användare
63
jonny P
325 Cab -03
Vw Passat tdi 4 motion -11
Jag har haft nästan samma fel,2mån på bmw verkstad ingen hittade något fel. Rev ut halva inredningen, ryckte och slet i kabelstammar, reläer och styrboxar, sen funkade det.
Använd sökfunktionen där finns en hel del, annars maila mej så får du en utförligare beskrivning på hur jag gick till väga.
MVH
Polkapojken

Det är alltid grönare på andra sidan
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ta inte detta som ett skämt men för mig så trodde jag att jag hade problem med min TV, inget annat felades utan bara TV-displayen.
Den började uppföra sig konstigt och gav ett typiskt glapp när jag körde på ojämnheter på vägen. Bilden försvann med jämna mellanrum för att efter en tid totalt slockna. Typiskt tänkte jag, ska nu den också lägga av och jag var helt inne på att riva ut displayen och felsöka. Så på kvällen satt jag och väntade på att min dotters gympa skulle ta slut så att och då upptäckte jag att när jag släckte ljuset med tändningsnyckeln i så fungerade navin, när jag tände så dog den. Hmm tänkte jag då är det elfel. Sen mest av misstag så rattade jag på dimmknappen och dra på trissor. Skärmen började lysa. Det var alltså så enkelt att dimmern var låg och när jag skruvade upp den så lös också bildskärmen. Så ibland är det enklare än vad man tror men i ditt fal Henke så låter det som att det är något fysiskt/elektriskt fel. Men testa att skruva upp dimmljuset.
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Jag har upplevt att skärmen är väldigt kännslig för låg spänning.
Hade ett halvtaskigt batteri tidigare och då kunde skärmen lägga av efter att stereon stått på i en halvtime.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.