AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.341

Hur får jag min läckande tank hel igen?

el
9
elvira
bmw 518is-88
har en nyinköpt 518is-88 som jag tankade full , och då visar det sig att tanken läcker - det verkar läcka från oavnsidan på tanken - jag frågar: är detta någon akilleshäl på 518- bilarna och i så fall någon som har förslag på åtgärd?

Det är nog bara att byta tank.Min läckte på ovansidan oxå.Det är ingen ide att försöka att laga,utan hitta en annan på skroten.

Wheelieboy
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Innan du byter, kolla att det inte är någon slang eller avluftning som har lossnat.

Med tanke på bilens ålder är det nog troligt att tanken har rostat sönder, och då är det nog bara byte som gäller!

Som kortsiktig nödåtgärd kan kemisk metall (knådmassa) fungera som tätning vid läckaget.
Jag har testat det med rätt bra resultat i en MC-tank. Den höll några månader fram till jag kunde byta den mot en ny.

Mvh
Ja
760
JanF
530i-93
Sök och du får svaret

Länk
scorpio
Hej ja har ett liknande problem på min 535:a-90 å de är avluftningen den sitter på ovansidan tanken i bak kant å de är ett metall rör liknande ett broms rör som leder upp till tanklocket å de brukar rosta sönder. efter vad ja hört så är de ett standard fel på e34:an.

Visa användare
13
Roger J
518i -90 Vit
523iM -00 Titansilve
elvira: Jag har haft samma problem på min 518 -90 och det var en returledning tror jag. Jag monterade en vanlig bensingummislagn istället. Dett har fungerat 3 år nu.
PS. verkar vara liknande fel som scorpio hade.

m.v.h Roger
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Verkar vara ett standardfel på äldre bmw:s bytte själv på min 528. Det var ett stort hål runt inloppsröret. Tanken betalade jag 1400 för,ganska billigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.